07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 22 تیر 1398 ساعت 14:21

مجمع عمومی سالیانه سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران برگزار شد

photo 2019-07-10 18-31-57مجمع عمومی عادی سالانه سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با حضور بیشتر اعضای سندیکا روز چهارشنبه نوزدهم تیر ماه در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی ایران رسمیت یافت و برگزار شد.
به گزارش جهان معدن در ابتدای جلسه نماینده اتاق بازرگانی ایران با حضور در جلسه در رابطه با اختلاف یکی از اعضای هیات مدیره سندیکا با دیگر اعضا با اعلام پیشنهاد ترجیح تنفس به جای برگزاری مجمع، جلسه را ترک کرد، لیکن با رای قاطع اعضا تنفس رد شد؛ به اذعان هیات مدیره و حاضران در جلسه که اکثریت را تشکیل می‌دادند، اتاق در این باره نقش صحیح خود را ایفا نکرده و علیرغم رای اتاق این جلسه رسمیت یافته و آغاز شد.

در این جلسه پس از انتخاب آقایان محمد جباری به‌ عنوان رییس‌ مجمع و ناظرين مهدی ابویی و احمد عطار؛ مهرداد صابری منشی جلسه انتخاب شدند. در ابتدای جلسه امرالله زمانی رییس سندیکا و امیرحسین کاوه دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی خلاصه‌ای از گزارش عملکرد یک ساله شرکت شامل برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی و انجام رایزنی‌های لازم در تسهیل امور جاری صنف تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی را به اطلاع حاضران رساندند.
همچنین دکتر احسان سلطانی با ارائه مختصری از شرح آنچه در کتاب جامع فولاد در ایران و جهان، اقتصاد، تولید و تجارت آمده است، از این کتاب رونمایی و عنوان کرد: کتاب جامع فولاد به عنوان یک کتاب مرجع بر پایه بررسی مستقیم صنعت و تجارت داخلی و خارجی فولاد و داده‌ها و آمارهای (دست اول) مراجع رسمی و معتبر جهانی تدوین شده است. در این کتاب بیش از ۲۰۰ نمودار و ۳۰ جدول و شکل برای ارائه آمارها، جمع‌بندی مطالعات، تجزیه و تحلیل داده‌ها و تسهیل در انتقال مطالب استفاده شده است.
دکتر سلطانی درباره این کتاب توضیح داد:‌ این کتاب تاریخچه صنعت فولاد را نه تنها در ایران که در کل جهان بررسی می‌کند و در پایان نتیجه می‌گیرد اگرچه در تمام دنیا به صنایع پایین دستی فولاد به عنوان صنایع با ارزش افزوده بالاتر توجه بیشتری می‌شود اما در ایران در اقدامی کاملا متفاوت این صنعت فولاد است که با انواع یارانه‌های دولتی مورد حمایت قرار می‌گیرد و صنایع پایین دستی از چنین امکاناتی برخوردار نیستند.
در ادامه محمدعارف تفضلی یزدی عضو هیات مدیره و خزانه‌دار سندیکا، گزارش خزانه‌داری را در خصوص صورت‌های مالی به اطلاع حاضران رساند. وی با اشاره به اینکه گردش مالی سندیکا بسیار ناچیز است عنوان کرد: درآمد عملیاتی سندیکا در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته که این مهم تنها با پرداخت حق عضویت اعضا تحقق یافته است.
خزانه‌دار سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ادامه داد: هزینه‌های سندیکا نسبت به سال گذشته افزایش ناچیزی داشته که با توجه به افزایش حقوق و دستمزدها و نیز هزینه‌های جاری سال 97 نشان از مدیریت هزینه‌های جاری توسط سندیکا دارد.
تفضلی یزدی تاکید کرد:‌ دارایی‌های جاری در یک سال گذشته 6 درصد افزایش یافته و در سه سال گذشته اظهارنامه‌های مالیاتی سندیکا مورد پذیرش سازمان امور مالیاتی بوده و لازم است در اینجا تاکید کنم که هزینه‌ای به سندیکا تحمیل نشده است.
در این جلسه یکی از اعضای سندیکا با طرح این سوال که سندیکا چند عضو دارد؟ عنوان کرد: در جلسات مختلف تعداد اعضا به صورت متفاوت اعلام می‌شود، یک بار اعضا را 200 نفر و بار دیگر 150 نفر اعلام کرده‌ایم، در نهایت سندیکا چند عضو دارد؟ رییس هیات مدیره سندیکا در این باره پاسخ داد:‌ تعداد کارخانه‌های تولیدکننده لوله و پروفیل فولادی بیش از 150 کارخانه است اما همه کارخانه‌ها عضو سندیکا نیستند، اشکالی که مطرح می‌کنید وارد است اما حقیقت آن است که تعداد اعضا در دوره‌های مختلف متغیر است و به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها این تعداد روز به روز کاهش می‌یابد؛ از میان تمام اعضای سندیکا 74 نفر با توجه به پرداخت حق عضویت شرایط حضور در مجمع را دارا هستند.
در ادامه جلسه صورت‌های مالی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 97 به تصویب اعضا رسیده و گزارش عملکرد یک ساله این تشکل صنفی به شرح ذیل به اطلاع حاضران رسید:
- تهیه و انتشار کتاب تخصصی جامع فولاد ایران
- تولید و انتشار ۱۲۰ نمودار علمی جهت افزایش قدرت علمی و مرجعیت علمی سندیکا
- برگزاری جلسات تخصصی و کارگاه‌های آموزشی تعالی ویژه شرکت‌های عضو سندیکا با بهره‌گیری از اساتید و خبرگان صنعت و دانشگاه
- انعکاس مشکلات سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران و طرح مواضع سندیکا از طریق رسانه‌های ملی و روزنامه‌های رسمی
- برگزاری بیش از ۲۰ جلسه هیات مدیره سندیکا که با شرکت اکثریت اعضا و مصوب کردن صدها برنامه کاری برای راهبری سندیکا انجام شده است.
- حضور موثر در ۲۰۰ جلسه عمومی و اختصاصی و تخصصی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی در اتاق‌های بازرگانی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و مجلس شورای اسلامی توسط اعضای هیات مدیره انجام شده است.
- جلسه هیات مدیره سندیکا با مدیر عامل و مدیران مجتمع فولاد مبارکه در سالن اجتماعات سندیکا و مجتمع فولاد مبارکه اصفهان
- جلسه هیات مدیره سندیکا با مدیرعامل بورس کالای ایران
- برگزاری جلسات هم اندیشی هیات مدیره و اعضای سندیکا که با استقبال خوب اکثریت اعضا همراه شده است.
- برگزاری جلسات تخصصی تعالی صادراتی
- برگزاری نمایشگاه لوله و پروفیل فولادی ۱۸ الی ۲۱ مهر ۱۳۹۸
- گزارشات کارشناسی تخصصی شورای تحقیقات سندیکا
- انتشار مجله اطلاع رسانی سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با انتشار منتخب اخبار این صنعت در میان اعضا سندیکای که مرجع کسب اخبار و اطلاعات، در کنار کانال تلگرامی سندیکا شده است. این نشریه که از سال ۹۶ منتشر می‌شود در طول این مدت توانسته است با اطلاع رسانی به موقع به اعضا در تولید بیشتر و بهبود روند کاری کمک رسان باشد و به انعکاس اطلاعیه‌ها و اخبار این صنعت و جلسات هیات مدیره بپردازد.
- تهیه و انتشار اینفوگرافی‌های تخصصی صنعتی
- کانال تلگرامی سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران نزدیک به ۲۲۰۰ عضو از مدیران و صاحب‌نظران و پیشکسوتان صنعت و دانشگاه دارد.
- پروانه فعالیت سندیکا تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با ریاست امراله زمانی تا سال ۱۴۰۰ صادر شد
- جلسه هیات مدیره سندیکا و زرندی، معاونت طرح و برنامه وزارت صمت با محوریت حوزه تولید و صادرات اعضای سندیکا
در ادامه جلسه با رای‌گیری از میان اعضای حاضر بازرسان اصلی و علی‌البدل سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل انتخاب شدند، در این راستا آقایان علی محمد صادقی به عنوان بازرس اصلی و مسعود محجل امامی به عنوان بازرس علی البدل بیشترین آرا را به دست آوردند.
گفتنی است در پایان این نشست اعضای سندیکا از تلاش‌ها و زحمات امیرحسین کاوه دبیر سندیکا، کارکنان این تشکل تشکر و قدردانی به عمل آمد.