08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 11 مهر 1398 ساعت 11:55

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار: برگزاری این همایش‌ها منشا تحولات بزرگ در این استان است

kordichabaharمدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: امیدوارم این همایش بتواند در چابهار منشا تحولات بزرگ و صنعتی شدن این نگین و گنجنهان سواحل مکران باشد.

به گزارش جهان معدن دکتر کردی در نخستین همایش و نمایشگاه فولاد چابهار عنوان کرد: آنچه در افق ۱۴۰۴ برای کشور پیش بینی شده تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است که ۱۰ میلیون تن از آن سهم چابهار خواهد بود.

 

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد:‌نقش چابهار در اقتصاد ملی بسیار دارای اهمیت است که در امر فولاد و پتروشیمی هم ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: خاستگاه این موضوع شرکت فولاد مکران است که میتواند در این موضوع تاثیر زیادی داشته باشد. امیدواریم این ۱.۶ میلیون تن را به عنوان نخستین صنعت مادری که در چابهار برنامه ریزی و ساخت آن شروع شده به مدار تولید ببریم تا بقیه صنایع هم مدنظر قرار بگیرد.

دکتر کردی در پایان تصریح کرد: آنچه که در چابهار مدنظر است تمرکز بر صنعت فولاد و پتروشیمی است. کمیسیون اقتصادی مجلس قول کمک به تصویب این طرح فولاد را داده و بارگذاری ۱۰ میلیون تن فولاد را در طرح جامع فولاد کشور برنامه ریزی کرده است. کنشرسیوم فولاد با سه شرکت مبارکهُ چادرملو و گل گهر حضور یافته است.