30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 01 دی 1398 ساعت 17:29

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ضرورت ایجاد میزهای‌ تخصصی صادراتی‌

1584A11972352در نشست شورای مدیران دفاتر تخصصی معاونت امور صنایع با تبیین و تحلیل اخبار مهم صنعتی و اقتصادی ایران و جهان به بررسی فرصت ها و ظرفیت های تجارت با 15 کشور همسایه پرداخته شد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، در این نشست که با حضور تعدادی از مدیران دفاتر تخصصی معاونت امور صنایع، معاونت امور معدن و صنایع معدنی و طرح و برنامه‌ وزارت صمت و همچنین معاونین و مدیران سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت تدوین استراتژی توسعه صادرات غیر نفتی خواستار برنامه‌ ریزی برای افزایش حجم صادرات به 15کشور همسایه شد و گفت: با شناسایی محصولات مورد تقاضا توسط این کشور‌ها ، برای توسعه صادرات این محصولات برنامه ریزی صورت خواهد گرفت.

مهدی صادقی نیارکی شناسایی بازارهای صادراتی و برنامه‌ریزی برای بهم رسانی واحدهای تولیدی به بازارهای صادراتی را یکی از مهمترین سیاست های وزارت صمت توصیف کرد و افزود: ما باید با محوریت سازمان توسعه تجارت بسترها را بر حضور صادرکنندگان در کشورهای هدف تسهیل نماییم.

وی افزود: ضروری است میزهای تخصصی صادراتی با محوریت کشور- بنگاه - کالا در دستور کار وزارت صمت قرار گیرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در این میزهای تخصصی می توان همانند رویکرد میزهای تعمیق ساخت داخل با بهم رسانی نیازها و توانمندی ها دستاوردهای خوبی برای بخش صنعت بدست آورد.

وی افزود: میزهای صادراتی با شناسایی صنایع صادرات محور و توانمندسازی واحدهای صنعتی می تواند وارد فاز اجرایی شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به وجود پتانسیل های صادراتی در صنایع مختلف کشور ایجاد شهرک های صنعتی مشترک در توسعه صادرات بسیار موثر برشمرد .

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در پایان با تا کید براینکه با همکاری سازمان توسعه تجارت، معاونت طرح و برنامه و معاونت امور صنایع وزارت صمت پیگیری های لازم برای اجرای کردن اهداف مورد نظر انجام شود، خاطر نشان کرد: با تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگانی از معاونت های طرح وبرنامه ، امور صنایع و سازمان توسعه تجارت رصد نحوه برگزاری میزهای صادراتی تسریع خواهد شد.
در ادامه این نشست کمالی اردکانی سرپرست معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت به ارائه گزارشی در خصوص پتانسیل های ایران برای صادرات به بازار کشورهای منطقه پرداخت و علاوه بر آن گزارشی در خصوص ارزش صادرات منطقه‌ای و جهانی محصولات ایرانی و پتانسیل های استفاده نشده در بازارهای همسایه نیز ارائه شد.