15 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 22 آذر 1399 ساعت 16:42

ذخیره قطعی ۳۰۵ هزار تنی کانسنگ طلا معدن طلای کودکان خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از مجتمع معدنی طلای کودکان شهرستان خوسف شامل معدن طلا و و بخش‌های مختلف طرح فراوری آن بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت طرح فراوری طلای جوار معدن قرار گرفت.

به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، عباس جرجانی در این بازدید پیشرفت فیزیکی و فعالیت‌های در حال انجام طرح فراوری و تولید شمش طلای این مجتمع که از سوی شرکت زمین‌کاوان زمان در حال احداث است را مثبت ارزیابی و آمادگی سازمان را برای هرگونه همکاری و همراهی با این طرح در راستای تسریع در راه‌اندازی، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در استان اعلام کرد.

جرجانی افزود: معدن طلای کودکان دارای ۳۰۵ هزار تن ذخیره قطعی کانسنگ طلا با عیار میانگین ۲ و 0.1PPM است.

وی گفت: پروانه بهره‌برداری این معدن با استخراج اسمی سالانه ۳۷ هزار و ۷۰۰ تن در سال ۹۷ صادر شده است که تاکنون توانسته زمینه اشتغال حدود ۱۳۰ نفر را در دو بخش معدن و به صورت پیمانکاری در احداث واحد فراوری فراهم نماید.

بر اساس این گزارش، شایان ذکر است عملیات اجرایی احداث واحد فراوری و تولید شمش طلای کودکان نیز در شهریور ماه امسال آغاز شد که با احداث این واحد فراوری با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال، پیش‌بینی می‌شود در مجموع برای حدود ۱۱۵ نفر در معدن و واحد فراوری اشتغال مستقیم ایجاد شود.