07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 13 آبان 1398 ساعت 11:32

ضرورت توسعه مراودات تجاری و فعال سازی کریدور شمال جنوب

IMG-20191103-WA0015وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در دیدار با وزیر تجارت ازبکستان بر گسترش و توسعه مناسبات و مراودات تجاری و فعال سازی کریدور ارتباطی شمال به جنوب تأکید کرد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، رضا رحمانی در این دیدار همچنین تصریح کرد: برگزاری کمیسیون مشترک میان دو کشور برای پیگیری بیشتر مناسبات و برنامه‌های راهبردی مشترک ضروری است.

او با تاکید بر ضرورت فعال سازی کریدور (راه‌گذر) شمال – جنوب، افزود: این مسیر یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی در آسیای میانه است که ارتباط ترانزیتی کشورهای شمال اروپا و روسیه از طریق ایران و دریای خزر به کشورهای حوزه اقیانوس هند، خلیج فارس و جنوب آسیا برقرار می‌سازد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های تجاری میان دو کشور، بیان کرد: مراودات تجاری و اقتصادی میان ایران و ازبکستان با توجه به عضویت دو کشور در سازمان همکاری شانگهای باید توسعه و گسترش بیشتری یابد.

گفتنی است که رضا رحمانی «وزیر صنعت، معدن و تجارت» به همراه اسحاق جهانگیری «معاون اول رییس جمهور» در جریان سفر به ازبکستان، در هجدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای در مجموعه کوک سرای شهر تاشکند شرکت کرد.