25 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 06 آذر 1398 ساعت 14:49

برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در جهت درونزایی و برونگرایی اقتصاد

images78676876سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات در آستانۀ روز ملی صادرات گفت: سازمان توسعه تجارت ایران، به عنوان متولی تجارت خارجی کشور و بر اساس وظایف مصرحه در اساسنامه خود و همچنین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در خصوص درونزایی و برونگرایی اقتصاد و با توجه به ضرورت اتکای اقتصاد کشور به صادرات غیر نفتی به عنوان پیشران اقتصاد، نسبت به توسعه برنامه ها و فعالیت های خود اقدام نموده است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرهاد نوری نقش و جایگاه سازمان توسعه تجارت ایران را در شرایط اخیر با اهمیت از گذشته توصیف کرد و با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص تشکیل ستاد تسهیل صادرات اظهار داشت: ایجاد و فعالیت این ستاد در راستای فرماندهی واحد در حوزه تجارت خارجی و با هدف تسریع در رفع مشکلات صادرات در بخش‌های مختلف بوده و حضور فعالانه دستگاه‌های اجرایی مرتبط و تأثیر‌گذار بر فرایندهای صادرات کشور حائز اهمیت است.
وی همچنین تشکیل مجدد کارگروه بهبود کیفیت کالاهای صادراتی و همچنین کارگروه انتخاب صادرکنندگان حرفه‌ای و خوشنام را از دیگر برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران تا پایان سالجاری عنوان کرد.

سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات هماهنگی و همکاری جامعه صادرکنندگان با دولت در جهت بازگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به چرخه اقتصادی کشور را ارزشمند توصیف کرد و بیان داشت:

پیگیری تصویب و ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیر نفتی و همچنین تلاش در جهت حمایت و تشویق صادرکنندگان و تخصیص منابع پایدار جهت این امر مهم از دیگر برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران است.

نوری با اعلام تصویب و ابلاغ قریب الوقوع بسته حمایت از صادرات غیر نفتی‌، اظهار امیدواری کرد که با همکاری سایر دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین سازمان برنامه و بودجه، شرایط اجرایی کردن مفاد بسته حمایت از صادرات غیر نفتی فراهم گردد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری آیین بزرگداشت سالروز ملی صادرات گفت: این مراسم فرصتی برای پاسداشت و قدردانی از جامعۀ تولیدکنندگان صادراتگرای کشور به عنوان سربازان عرصۀ تجارت خارجی و همچنین ارائه کارنامه یکساله تجارت خارجی کشور است که امیدواریم با همدلی میان بخش‌های خصوصی ، دولتی و تعاونی شاهد توسعه هر چه بیشتر صادرات غیر نفتی کشور باشیم.
گفتنی است، آیین بزرگداشت بیست‌وسومین سالروز ملی صادرات در روز دوشنبه 11 آذرماه سالجاری برگزار می گردد.