01 خرداد 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 06 دی 1398 ساعت 11:03

تحقق 308 میلیون دلار از هدف‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری گیلان در صادرات

0139qهمایش تجلیل از 28 صادرکننده نمونه گیلانی با حضور استاندار گیلان و سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران در سالن جلسات استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا،فرهاد دلق‌پوش در همایش تجلیل از 28 صادرکننده نمونه گیلانی، گفت: گیلان به‌عنوان یک استان مرزی، توانمند و با ظرفیت صادراتی طی امسال در حوزه صادرات غیرنفتی هدف‌گذاری کرده تا ۵۰۰ میلیون دلار صادرات انجام دهد و طی ۹ ماهه اخیر توانسته 308 میلیون دلار از آن را محقق کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: کالای صادراتی نتیجه زحمات فعالیت عرضه تولید و اشتغال بوده و حفظ این ظرفیت نیازمند صادرات است و ازاین‌رو تحریم نمی‌تواند ما را ناکام کند به شرطی که توان صادراتی ما متوقف نشود.

وی عنوان کرد: صادرکنندگان در شرایط تحریم فرماندهان جنگ اقتصادی هستند و باید در حفظ حریم اقتصادی بکوشند و دولت نیز باید حامی و پشتیبان آن‌ها باشد.

به گفته دلق‌پوش، امروزه تنها وزارت صمت نیست که باید حامی تجار باشد بلکه وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت امور خارجه نیز باید همپای صادرکنندگان حرکت کنند.

وی افزود: ایجاد ساختار منسجم برای عبور از اقتصاد نفتی، افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنایع، افزایش کیفیت کالاهای داخلی از جمله نکاتی است که ما امروز باید به آن‌ها توجه کنیم از طرفی ما حتی فرصت‌هایی داریم که می‌توانیم پازل اقتصادی خود را تکمیل کنیم و به سوی جهانی شدن گام برداریم.

این مسئول با بیان اینکه به تازگی اقدام به برگزاری نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل کردیم،تصریح کرد: گیلان فرصت‌های بسیار زیادی در زمینه تولید کالاهای با ارزش دارد که برگزاری نمایشگاه های توانمندی می‌تواند زمینه معرفی آن‌ها را به یکدیگر بیشتر فراهم کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یاد آور شد: دبیرخانه اوراسیا برای گیلان گرفته‌شده و این حق استان است که دروازه صادرات کالا در کشور باشد چون معافیت‌های در نظر گرفته‌شده برای کشورهای عضو در اوراسیا موجب شده تا کشورها با ارزهای دوطرفه به‌جای دلار به مبادله بپردازند و این موضوع برای ایران که تحت‌فشار ارزی و دلاری است بسیار حائز اهمیت است.