29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 16 ارديبهشت 1399 ساعت 23:41

تدوین 15 برنامه عملیاتی برای سال جهش تولید نگاه ویژه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی ضرورت ایجاد پایانه های صادراتی فرش دستباف

رییس مرکز ملی فرش ایران در جلسه شورای سیاستگذاری فرش بیان کرد: 15 برنامه عملیاتی بر اساس 7 محور برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال جهش تولید تدوین شده است و امسال این برنامه‌ها را مورد پیگیری قرار خواهیم داد که راه اندازی شتابدهنده های استانی کلیدی ترین آنها است.

 

به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، فرح ناز رافع در این جلسه که با حضور جواد کلاهدوزان«بازرس ویژه وزیر صمت»، صادرکنندگان، تولیدکنندگان و فعالان حوزه فرش دستباف در محل مرکز ملی فرش ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: در 13 برنامه دیگر از 15 برنامه امسال به عنوان همکار در پروژه های هدفگذاری شده وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت و همکاری خواهیم داشت.

 

وی با یادآوری برخی اقدامات انجام شده مرکز ملی فرش در 3 ماهه گذشته، تصریح کرد: در این مدت تفاهم‌نامه همکاری با بانک توسعه تعاون منعقد کردیم و ستاد شورای راهبردی فرش دستباف را تشکیل دادیم که دبیر این ستاد اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خواهد بود و جلسات ستاد نیز به صورت منظم هر هفته روزهای سه‌شنبه برگزار می شود.

نگاه ویژه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی

رییس مرکز ملی فرش ایران با اعلام اینکه اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف بازوی قدرتمندی در کنار مرکز ملی فرش است، گفت: دغدغه اصلی من قالیباقان است و بر اساس فرمایشات و تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت و قائم مقام وزیر در امور بازرگانی با تعامل با بخش خصوصی حرکت خواهیم کرد و به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی نگاه ویژه ای خواهیم داشت.

رافع، پیگیری و تصویب قانون حمایت از قالیبافان در نهاد ریاست جمهوری و عضویت فرش در شورای عالی صادرات را از دیگر اقدامات سه ماه اخیر عنوان کرد و افزود: دستورالعمل اقدامات تاب آوری اقتصادی اصناف حوزه فرش در دوران کرونا و پساکرونا تهیه و پیگیری شده است و سند راهبردی برنامه های پروژه های مرکز ملی فرش تا افق 1400 نیز تدوین شده است.

ضرورت ایجاد پایانه های صادراتی فرش دستباف

وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد پایانه‌های صادراتی فرش دستباف را ضروری دانست و بیان کرد: ایجاد پایانه های صادراتی که در برگیرنده شبکه فروش، شو روم‌ها و حتی قالیشویی‌های تخصصی باشد در کنار ایجاد مشوق های لازم در این حوزه در دستور کار است.

رییس مرکز ملی فرش ایران همچنین تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها کارگروه‌های مختلف تخصصی را راه اندازی خواهیم کرد و در این کارگروه‌ها به موضوعاتی از جمله ایجاد پایانه‌های صادراتی، راه اندازی شتابدهنده و دیگر برنامه های مرکز خواهیم پرداخت.

گفتنی است در این جلسه برخی از صادرکنندگان، تولیدکنندگان و فعالان حوزه فرش دستباف به بیان مهمترین نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند.