29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 07 مرداد 1399 ساعت 12:01

لزوم شکل‌گیری قرارگاه مدیریت برنامه‌های توسعه‌ای و حمایتی از صادرات صنعت فاوا

سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران بر لزوم شکل‌گیری و استقرار نهادی به عنوان "قرارگاه مدیریت برنامه‌های توسعه‌ای و حمایتی از صادرات صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور" تأکید کرد.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، سهراب سلیمی با اشاره به برگزاری نخستین نشست میز صادرات محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور اظهار داشت: در این نشست برخی از مهم‌‎ترین موضوعات حوزه فاوا از جمله ملاحظات و چگونگی پرداختن به سهم صادرات آی تی از بسته حمایتی صادرات کشور و لزوم شکل‌گیری و استقرار نهادی به عنوان "قرارگاه مدیریت برنامه‌های توسعه‌ای و حمایتی از صادرات صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور" طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: حاضران در این نشست، جمع‌آوری اطلاعات شرکت‌های صادراتی (دایرکتوری صادرکنندگان فاوا) با همکاری تمامی دستگاه‌ها، تشکل‌ها و صنوف وابسته، به عنوان یکی از شروط اولیه در برنامه‌ریزی و جذب حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم دولتی را ضروری عنوان کردند.

 

سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تعیین استراتژی ورود به موضوعات حوزه "آی‌تی" با هدف همگرایی فعالیت‌ها، مشخص کردن امکانات قانونی و همچنین شناسایی ظرفیت های اجرایی هر یک از اعضای میز "آی‌تی" در پشتیبانی، اجرا و طراحی مکانیزم‌های عملیاتی فعالیت‌ها، از جمله دستاوردهای برگزاری این نشست بود.

سلیمی در ادامه بیان کرد: در این جلسه پیشنهاد برگزاری جلسات مکرر میز صادرات فاوا و تبیین ماموریت‌های مشخص این گروه تا زمان دستیابی به قالب و ساختار دقیق مطرح شد که مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

همچنین در نخستین نشست میز صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات مقرر شد در جلسات بعدی میز صادرات محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، گزارش نیازمندی‌ها و چالش‌های این حوزه از سوی اعضاء ارائه و با تعیین اولویت‌ها به صورت مدون مورد بررسی و مهندسی تیم کارشناسی قرار گیرد.

گفتنی است، این نشست با حضور مدیرکل دفتر نو آوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس و جمعی از مدیران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.