30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 05 شهریور 1399 ساعت 12:39

راهکارهای توسعه صادرات محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی به کشورهای آفریقایی

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری میز کالا - کشوری آفریقا با رویکرد بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی به کشورهای آفریقایی خبر داد.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، فرزاد پیلتن با بیان این مطلب گفت: در این جلسه ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی کشور در زمینه محصولات مذکور و همچنین ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی قاره آفریقا و مهم‌ترین کشورهای صادرکننده و واردکننده این محصولات در قاره فوق مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین سوابق صادرات محصولات فوق از ایران به کشورهای آفریقایی، ویژگی‌های بازار مصرف محصولات مذکور و روش‌های ورود به بازارهای کشورهای قاره آفریقا بررسی شد.

پیلتن ادامه داد: قاره آفریقا سالانه حدود ۲.۵ میلیارد دلار واردات مواد شوینده از جهان دارد و حدود ۱ میلیارد دلار از این نوع محصولات به جهان صادر می‌کند.

همچنین این قاره سالانه حدود ۲.۵ میلیارد دلار محصولات آرایشی و بهداشتی به جهان صادر می‌کند و حدود ۴.۵ میلیارد دلار واردات از جهان دارد.

آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر، مغرب، غنا، آنگولا، لیبی، تانزانیا، کنگو کینشازا، تونس و کنیا مهم‌ترین واردکنندگان محصولات شوینده از آفریقا در سال ۲۰۱۹ بوده‌اند.

همچنین آفریقای جنوبی، الجزایر، مغرب، مصر، نیجریه، غنا، لیبی، تونس، کنیا، ساحل عاج، تانزانیا، نامیبیا، اتیوپی، آنگولا و موریس مهم‌ترین کشورهای واردکننده محصولات بهداشتی قاره آفریقا در سال ۲۰۱۹ بوده‌اند.

گفتنی است این جلسه با حضور نمایندگان ستاد آفریقای ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، دفتر صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران و برخی شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده محصولات مذکور برگزار شد.