08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 21 آذر 1399 ساعت 17:55

اقدامات قابل توجه صادرکنندگان اصفهانی در رفع تعهدات ارزی خود با استفاده از ابلاغیه های جدید صادراتی

وزیر صمت از اقدامات قابل توجه صادرکنندگان اصفهان در رفع تعهدات ارزی خود با استفاده از شیوه نامه های جدید صادراتی خبر داد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازشاتا، علیرضا رزم حسینی در نشست با فعالان اقتصادی استان اصفهان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، گفت: استان اصفهان از استان های ممتاز و متمایز در حوزه صنعت و تولید است و همواره از این لحاظ مورد توجه مقامات ملی بوده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت های بسیار خوبی نیز در حوزه صنعت در این استان رخ داده است، تصریح کرد: فولاد مبارکه و ذوب آهن جزو فولاد های بزرگ کشور هستند که طرح‌های توسعه ای نیز دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به آغاز طرح توسعه فاز دوم ورق گرم نورد فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: مطالعاتی طرح تکمیل شده است و اجرای این طرح از همین سفر آغاز می شود.

ظرفیت های خوب استان اصفهان در حوزه های دانش بنیان و نساجی

رزم حسینی با بیان اینکه در حوزه نساجی و دانش بنیان استان اصفهان جزو استان‌های ممتاز می‌باشد، بیان کرد: در جلسه‌ای که معاونان وزارتخانه در کمیته های مرتبط و تخصصی با اتاق بازرگانی اصفهان داشته اند موضوعاتی مانند تخصیص و تامین ارز، وضعیت صادرات، مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه در گردش مورد بحث و گفتگو قرار گرفته که نتایج مذاکرات در تهران قرار است مورد تصویب نهایی قرار بگیرد.

وی همچنین با اشاره به موضوع رفع تعهد ارزی صادرکنندگان، اعلام کرد: صادرکنندگان اصفهان در خصوص رفع تعهد ارزی اقدامات خوبی انجام داده اند.

وزیر صمت تصریح کرد: پروسه واردات در مقابل صادرات نیز می‌تواند صادرات این استان را افزایش دهد.

استقبال فعالان اقتصادی از ابلاغیه های جدید صادراتی

رزم حسینی ادامه داد: این طرح با استقبال فعالان اقتصادی مواجه بوده است، صادرات مهر و آبان روند مثبتی داشته و انشاالله در آذرماه نیز افزایش صادرات را خواهیم داشت.