11 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 22 آبان 1397 ساعت 14:29

تحریم‌ها بزرگترین فرصت برای گسترش صادرات است

bigchanceمدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی شهر آفتاب با اشاره به اینکه توانمندی‌های صادراتی را به عنوان سکوی معرفی صادرات محصولات ایرانی به دیگر نقاط دنیا دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه تحریم‌ها برخی موقعیت‌های اقتصادی را محدود می‌کند اما بزرگترین فرصت برای گسترش صادرات است.
به گزارش جهان معدن به نقل از ایسنا، امروز نشست خبری سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون سازمان توسعه تجارت ایران، رییس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو و مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد.


در این نشست محمد رئوف قادری - مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی شهر آفتاب - با اشاره به این‌که برندینگ مهمترین چالش بخش صادرات است، گفت: تعداد برندهای ایرانی که با کالاهای کشورهای جهان قابل رقابت باشد بسیار کم است.
وی در ادامه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی را به عنوان سکوی معرفی صادرات محصولات ایرانی به دیگر نقاط دنیا دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه تحریم‌ها برخی موقعیت‌های اقتصادی را محدود می‌کند اما بزرگترین فرصت برای گسترش صادرات است.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب با اشاره به رشد صادرات در نیمه اول سال جاری، اظهار کرد: اگر قفل‌های صادراتی را باز می‌کردیم و اجازه می‌دادیم صادرکنندگان با فراغ بال بیشتری کار کنند، شاهد صادرات بیشتری بودیم.
قادری با بیان این‌که حوزه صادراتی ایران به اندازه کشورهای دیگر مورد حمایت دولت نیست، تصریح کرد: یکی از راه‌های توسعه صادرات این است که بروکراسی‌های سخت، سنتی و طولانی مدت که مانع کار صادرکنندگان است، برداشته شود.
وی همچنین یکی از اهداف این نمایشگاه را ایجاد فرصت گفت‌وگو و بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها از سوی فعالان اقتصادی عنوان کرد.