08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 18 ارديبهشت 1398 ساعت 10:41

وزیر صنعت، معدن و تجارت: برای افزایش اشتغال برنامه‌های ویژه‌ای داریم

184A1508وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه باید به هر شغل به عنوان یک پروژه نگاه شود، گفت: معتقدم هیچ جوان ایرانی نباید بیکار بماند و بر خود تکلیف می‌دانم هیچ فرزند شهیدی در کشور بیکار نماند.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، رضا رحمانی در مراسم انعقاد توافقنامه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: 3 میلیون واحد صنفی داریم که اگر در هر واحد دو نفر مشغول به کار باشند، 6 میلیون شاغل در اصناف داریم. در صنعت و معدن هم 2 میلیون و 500 شاغل داریم که 33 درصد از شاغلین کشور را تشکیل می‌دهند. در مجموع وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرفیت خوبی برای اشتغال دارد و برای افزایش اشتغال برنامه‌های ویژه‌ای داریم.


وی ادامه داد: امروز تمام وجود و توفیقات‌مان را مدیون شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم. در وزارت صنعت، معدن و تجارت توفیق حضور 5 هزار و 370 ایثارگر را داریم و این حضور برای ما یک سرمایه است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه جامعه صنعت، معدن و تجارت 240 شهید تقدیم انقلاب کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر 759 جانباز، 71 آزاده، 2 هزار و 800 رزمنده، 22 پدر شهید، 17 مادرشهید، 113 خواهر شهید، 652 برادر شهید، 24 همسر شهید، 402 فرزند شهید و 234 فرزند جانباز در وزارت صنعت، معدن و تجارت شاغل هستند.
وی با تاکید بر اینکه امروز هم به نوعی در جبهه حضور داریم، تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور از تمامی همکاران ایثارگر و غیر ایثارگر درخواست کردم در سال رونق تولید که مورد تهاجم اقتصادی قرار گرفته‌ایم، بیش از سال‌های گذشته به کار توجه داشته باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: دشمن با تمام قوا پیش آمده و تولید را نشانه گرفته است. در چنین شرایطی همه باید با روحیه ایثارگری پای کار بایستند. با همکاری بخش خصوصی توانستیم سال 97 را بدون مشکل به پایان برسانیم. امیدوارم این همکاری‌ها در سال جدید هم وجود داشته باشد.
رحمانی با بیان اینکه برای خارج شدن از شرایط کنونی برنامه‌های ویژه‌ای داریم، افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های مختلفی در سال جدید تشکیل شده است. همچنین طبق فرموده مقام معظم رهبری حفظ وضعیت موجود، حفظ اشتغال و رونق تولید در برنامه‌ها قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه امسال 7 محور اصلی برنامه ریزی شده است، گفت: توسعه و تعمیق ساخت داخل از اصلی‌ترین برنامه‌های سال 98 است. اواخر سال گذشته از قطعه سازان خواستیم تا جای امکان قطعات را داخل کشور تولید کنند. لوازم خانگی و پوشاک هم از لوازمی هستند که قابلیت ساخت آنها در داخل بالاست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه معدن را جزو اولویت‌های سال 98 قرار دادیم، تصریح کرد: در این زمینه ظرفیت بسیار خوبی داریم. در اکتشافات رتبه دهم دنیا را داریم. البته اکثر این اکتشافات بهره برداری نشده است که باید آنها را توسعه دهیم.
وی صادرات به کشورهای همسایه را از برنامه‌های سال 98 عنوان کرد و گفت: در برنامه‌های امسال فناوری را جدی‌تر دنبال می‌کنیم. بخشی از تلاطم‌های بازار با تکمیل این زیرساخت‌ها برطرف می‌شود.