13 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 01 مرداد 1398 ساعت 17:49

نهضت راه اندازی معادن کوچک آغاز شده است

photo 2019-01-22 10-18-03-715x400عضو شورای راهبردی احیا و فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط گفت: نهضت راه اندازی معادن کوچک مقیاس آغاز شده است.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بهرام شکوری با بیان این مطلب اظهار داشت: با اجرای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، ‌اکنون تعدادی از این معادن راه افتاده‌اند.

وی افزود: معادنی که هیچ کس به سراغ‌شان نمی‌رفت اکنون در حال فعالیت هستند. آنچه دنبال می‌کنیم راه‌اندازی ۴ و ۵ یا حتی ۲۰ معدن نیست بلکه یک انقلاب در حوزه معدن است که شامل فلزی، غیرفلزی و سنگ‌های تزیینی می‌شود.
عضو شورای راهبردی احیا و فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط تصریح کرد: برنامه‌ریزی و زمان‌بندی ما برای امسال است. از سال آینده، سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه معدن آغاز شده و نشان خواهد داد که چه میزان اشتغال ایجاد می‌شود.
وی افزود: به این حرکت امیدوار هستیم و به عنوان بخش خصوصی تلاش می‌کنیم این اتفاق رخ دهد.
فعال سازی مهدی آباد در مقیاس‌های کوچک
شکوری با اشاره به اینکه معدن مهدی‌آباد را با مقیاس‌‌های کوچک راه‌اندازی می‌کنیم، گفت: در این زمینه، بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر درحال‌حاضر مشغول به کارند. اواخر سال آینده، یکی از واحدهای ۲۰۰ هزار تنی «روی» راه می‌افتد و اشتغال هزار نفری در آنجا خواهیم داشت. این در حالی است که از این واحدها، ۴ واحد ۲۰۰هزار تنی باید راه‌اندازی شوند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر، زیرساخت‌های بسیاری از معادن مانند مس رمشک در سیستان و بلوچستان مشکل داشت که وزارت صنعت، معدن و تجارت یا ایمیدرو در حال رفع مشکل زیرساخت‌های آنهاست.