15 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 16 مرداد 1398 ساعت 10:29

زرندی در جمع تولید کنندگان لوازم خانگی: تغییر رویکرد تولید به استفاده از ابزارهای جدید مالی یک ضرورت است

zarandilavazemمعاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت:تقریبا هیچ کشورتوسعه یافته و یا در حال توسعه‌ای در دنیا نیست که اتکا بخش تولید آن فقط به نظام بانکی باشد.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، سعید زرندی در جمع تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: تامین مالی از طریق ابزارهای نوین مالی یک الزام برای بخش تولید کشور است.

وی گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که واحدهای تولیدی که خودشان را با این واقعیت منطبق نکنند به مشکل برخواهند خورد.
معاون طرح و برنامه تاکید کرد: نیازمند تغییر نگاه تولیدکنندگان به راه‌های تامین مالی هستیم و فعالان این عرصه فقط به دنبال دریافت تسهیلات از بانک‌ها نباشند چرا که منابع نظام بانکی هم محدود است.
وی گفت: البته استفاده از ابزارهای جدید مالی، نیازمند شفافیت است و باید در این خصوص با سرعت بیشتری حرکت کنیم.
زرندی تصریح کرد: وزارت صنعت،معدن و تجارت، تلاش دارد درجلسات متعدد با انجمن‌ها، تشکل‌ها و واحدهای تولیدی، این مسیر را تسهیل و آنان را با این شیوه‌ها آشنا کنند.
معاون طرح و برنامه افزود: جلسات متعددی با سازمان بورس، بورس کالا،شرکت‌های تامین سرمایه و لیزینگ برگزار کردیم تا زمینه استفاده از تولید از این بازار را فراهم کنیم و موانع موجود را شناسایی و برطرف نماییم.
وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های تولید کنندگان برای حضور و پذیرش در بورس رجوع با مالیات سال‌های گذشته است و این موضوع باید حل و فصل شود.
زرندی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: داخلی سازی و نهضت ساخت داخل یکی از اصلی‌ترین محورهای کاری وزارت صنعت، معدن وتجارت است و این راهبرد باید در همه بخش‌های تولیدی اتفاق بیفتد.
وی گفت: لوازم خانگی قابلیت فرا.انی برای داخلی سازی و ایجاد برندهای بزرگ و قدرتمند را دارد که قابلیت حضور در بازارهای صادراتی را هم داشته باشد.
معاون طرح و برنامه به افت سرمایه گذاری‌های بزرگ در کشور اشاره کرد و افزود: معتقدیم خود تولیدکنندگان یک صنعت، توانایی سرمایه گذاری‌های در تراز بزرگ و صادراتی را دارند.
زرندی توضیح داد: در سال جاری ایجاد هلدینگ‌های استانی و هلدینگ‌های رشته‌ای را دنبال می‌کنیم که در این زمینه انجمن‌ها و تشکل‌ها می‌توانند بیشتر نقش آفرینی کنند.