17 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 02 شهریور 1398 ساعت 10:06

رییس هیات عامل در آستانه هفته دولت خبر داد: 630 میلیون دلار طرح فولادی و نیروگاه آماده افتتاح در استان کرمان

kermantarhرییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: بیش از630 میلیون دلار طرح در حوزه فولاد و نیروگاه، آماده افتتاح در هفته دولت است. این پروژه‌ها متعلق به استان کرمان است.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب پور در آستانه هفته دولت با اعلام خبر فوق، افزود: 4 طرح در این استان آماده افتتاح شده است که بخش‌های فولاد و نیروگاه را در برمی‌گیرد.

به گفته غریب پور، ‌این پروژه‌ها شامل فولاد استانی بافت با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی، خط دو آهن اسفنجی کوثر شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با ظرفیت تولید 2 میلیون تن، ذوب و فولادسازی به همراه واحد اکسیژن جهان فولاد سیرجان با ظرفیت تولید 1.2 میلیون تن و همچنین نیروگاه شماره یک سیکل ترکیبی سیرجان با ظرفیت تولید 160 مگاوات است.
وی با بیان اینکه ارزش این طرح‌ها از 630 میلیون دلار عبور می‌کند، گفت: سرمایه گذاری آهن اسفنجی بافت 134 میلیون دلار، خط 2 آهن اسفنجی کوثر 116 میلیون دلار، خط یک ذوب و فولاد و همچنین واحد اکسیژن جهان فولاد 230 میلیون دلار و واحد نیروگاه بخار سیرجان 152 میلیون دلار است.