28 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 02 خرداد 1400 ساعت 12:58

اجرای مدل مرکز- پیرامونی توسط شرکت‌های بزرگ

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت صنایع غیر نفتی در رشد اقتصادی کشور، بر مشارکت شرکت‌های بزرگ در حوزه مسئولیت اجتماعی تاکید و نیاز جامعه امروز را آموزش در حوزه کسب‌وکار اعلام کرد.

به گزارش جهان معدن ،علیرضا رزم حسینی در آیین امضای تفاهم‌نامه مسئولیت‌های اجتماعی در قالب اقتصاد مقاومتی با شرکت فولاد امیر کبیر کاشان افزود: کشورهای دنیا توسط شرکت‌های بزرگ اقتصادی ساخته می‌شوند و دولت نقش تسهیل‌گر را بر عهده دارد و فعالیت این واحد‌های بزرگ به عنوان مرکز توسعه است.

وی توسعه را نه به مفهوم هزینه کردن که به معنای مدیریت اقتصادی دانست و با تاکید بر نیاز جامعه امروز به آموزش در حوزه کسب‌وکار و گسترش اقتصاد مقاومتی، بر ضرورت مشارکت‌ همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در ایجاد این فرهنگ تاکید کرد و آن را جزئی از فرهنگ دینی و ملی ایرانیان خواند.

وی با بیان اینکه از یک کشور واردکننده فولاد در دوران پیش از انقلاب به کشور صادر کننده در این بخش تبدیل شده ایم، گفت: ایران جزء ۱۰ کشور برتر در صنعت فولاد است و این ثمره تلاش و همت مسئولان و صنعتگران در سال‌های متوالی است.

صادرات ۲.۵ میلیارد دلاری فولاد در سال گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت با استناد به تولید ۲۹ میلیون تُن فولاد خام و صادرات ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تنی این محصول به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار در سال گذشته، توسعه در این بخش را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر صادرات غیرنفتی مانند فولاد نبود، اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور بسیار شدیدتر بود.