28 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 11 خرداد 1400 ساعت 16:06

ضرورت معرفی پتانسیل ها و زمینه های سرمایه گذاری معدنی خراسان جنوبی

پتانسیل ها و زمینه های سرمایه گذاری معدنی استان خراسان جنوبی در نشستی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و گروه سرمایه گذاری معدنی گهرزمین از سوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تبیین و معرفی شد

به گزارش جهان معدن به نقل ازشاتا، عباس جرجانی در این نشست با اشاره به ظرفیت های معدنی موجود در استان گفت: خراسان جنوبی به لحاظ تعداد معادن، ذخایر قطعی و همچنین اشتغال در این حوزه جزو استان های شاخص کشور بوده و در این بخش دارای مزیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: استان در تعدادی از مواد معدنی به لحاظ ذخایر و همچنین عیار در سطح کشور شناخته شده و دارای ظرفیت برای سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی و پایین دست می باشد.

جرجانی تصریح کرد: از حدود 68 ماده معدنی شناخته شده در کشور، 52 نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد که برخی از آنها در سطح کشور منحصر به فرد هستند.

وی بیان کرد: وجود معادن بنتونیت، زغالسنگ، منیزیت، سیلیس، فلورین، آهک و انواع خاک صنعتی و ... با ذخایر و عیار بالا، زمینه و فرصتی مناسب به منظور سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت سرمایه گذاری در بخش سنگ های تزئینی نیز در استان گفت: همچنین وجود 150 معدن در بخش سنگ های تزئینی از دیگر زمینه های سرمایه گذاری در راستای ایجاد واحدهای فرآوری مدرن و صنایع معدنی مرتبط در این استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این نشست تولید پودرهای میکرونیزه معدنی، تولید اسید فلوریدریک، تولید انواع شیشه و پودر نانوسیلیس، تولید فروسیلیس، آهک هیدراته، ایجاد واحدهای سنگبری مدرن و ... را از جمله طرح های دارای توجیه برای سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی عنوان کرد.

مشیرالحق عابدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز در این نشست آمادگی استان را برای همراهی و کمک به ورود سرمایه گذاران و حمایت از سرمایه گذاری حول محور پتانسیل ها و مزیت های موجود در استان در راستای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال اعلام کرد.