09 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 19 دی 1402 ساعت 11:01

بهره‌گیری چادرملو از شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح‌های توسعه‌ای

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: توسعه‌های هوشمند و هدفمند شرکت معدنی و صنعتی چادرملو را با بهره‌ گیری از دانش، نوآوری و ایده‌های مرکزعلمی و پژهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌سازیم.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی چادرملو ؛ طاهر زاده مدیرعامل چادرملو به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار کرد: نزدیک به ۵،۲ میلیارد یورو طرح توسعه‌ای مرتبط با فعالیت‌های شرکت تعریف و دردست سرمایه‌گذاری دارد که با اجرای این طرح‌ها با رویکرد بومی‌سازی و جلب مشارکت تأمین کنندگان و سازندگان داخلی شاهد اشتغال زایی حدود ۸ هزار نفر خواهیم بود. در همین راستا تلاش داریم توسعه‌های هوشمند و هدفمند شرکت را با بهره‌ گیری از دانش، نوآوری و ایده‌های مرکزعلمی و پژهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان محقق سازیم.

وی افزود: چادرملو فقط در نیمه اول امسال موفق شده است با استفاده از ظرفیت های ساخت داخل بالغ بر ۶۲۹ قطعه مورد نیاز در واحدهای فعال در مجتمع های معدنی و صنعتی خود را بومی سازی کند که بیش از ۲۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در پی داشته است. نکته قابل توجه اینکه، تعداد قطعات بومی سازی شده در ۶ ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۵۰ درصد رشد داشته است و میزان صرفه جویی ارزی حاصل از تولید قطعات در داخل کشور طی ۶ ماهه سالجاری به میزان ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ بوده است.