08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 19 دی 1402 ساعت 11:05

رونمایی سامانه جامع بومی‌سازی شرکت فولاد مبارکه

آئین رونمایی از سامانه جامع بومی‌سازی شرکت فولادمبارکه در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران برگزار شد.
به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه ؛ مسعود هراتیان رئیس ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فولاد مبارکه در این آئین با بیان اینکه این سامانه تا پیش از این به صورت پایلوت و آفلاین و درون سازمانی فعالیت داشته است، اظهار کرد: آزمون و خطا بر روی این سامانه انجام و امروز به صورت آنلاین رونمایی شد.
وی راه‌اندازی این سامانه را پلی برای بهم‌رسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده تجهیزات، قطعات و مواداولیه با فولاد مبارکه و بدون واسطه و رو در رو دانست و گفت: ما دست یاری به سمت شرکت‌هایی که می‌توانند در این زمینه همکاری داشته باشند را دراز کرده‌ایم.
ارتباط ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان با فولادمبارکه
مصطفی عطایی‌پور معاون خرید شرکت فولادمبارکه نیز در این آئین اظهار کرد: بومی‌سازی در فولادمبارکه قدمتی ۳۰ ساله دارد. ما در ابتدا مهندسی معکوس را اجرایی کردیم و پس از آن به تولید قطعات رسیدیم و امروز تکنولوژی را تولید می‌کنیم.
وی ادامه داد: بزرگراه ساخت داخل دارای گیت‌های مختلفی است که ما همه را رد کرده‌ایم و امروز باید دانش‌بنیان‌ها به کمک ما بیایند.
معاون خرید شرکت فولادمبارکه با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان با شرکت فولادمبارکه طرف قرارداد هستند، افزود: ۵ هزار میلیارد تومان سفارش خرید از این شرکت‌ها داریم.
وی تصریح کرد: سامانه جامع بومی‌سازی شرکت فولادمبارکه امروز در قسمت برنامه‌ریزی خرید برای تکمیل کار و هم‌افزایی بهتر بین سازندگان و تولیدکنندگان راه‌اندازی شده است.
وجه تمایز سامانه بومی‌سازی قرار گرفتن در فرآیند خرید فولادمبارکه است
مهدی شهیدی رئیس بومی‌سازی شرکت فولادمبارکه نیز در ادامه این آئین هدف از راه‌اندازی ‌سامانه جامع بومی‌سازی شرکت فولاد مبارکه را بهم‌رسانی نیازها و توانمندی‌ها در کشور اعلام کرد و گفت: وجه‌تمایز این سامانه قرار گرفتن در فرآیند خرید فولادمبارکه است.
وی افزود: از دیگر مزایای این سامانه می‌توان به صرفه‌جویی در زمان، دسترسی راحت، کنترل و بروزرسانی، کمک به محیط زیست و شفافیت اعلام نیاز اشاره کرد.
رئیس بومی‌سازی شرکت فولادمبارکه گفت: همه درخواست‌های خرید خارج در این سامانه به صورت آنلاین بارگذاری می‌شود تا شرکت‌های داخلی در صورت امکان تولید کنند.