14 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 05 بهمن 1402 ساعت 07:14

شرکت فولاد هرمزگان با تولید یک میلیون و ۵۳۸ اسلب رکود بزرگی را به ثبت رساند

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت: شرکت فولاد هرمزگان سال گذشته موفق شد با تولید یک میلیون و ۵۳۸ هزار تن اسلب رکورد بزرگی را در تولید این محصول به ثبت رساند.

 به گزارش جهان معدن، مهندس اصغر مددی در مراسم اختتامیه سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم که به میزبانی شرکت فولاد هرمزگان در بندرعباس برگزار شد، افزود: این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ تولید اسلب در این شرکت به یک میلیون و ۴۴۱ هزار تن و در سال ۱۳۹۹ معادل یک میلیون و ۵۲۱ هزار تن بوده است.

 

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان یادآور شد: با وجود اینکه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ تناژ از دست رفته اسلب ناشی از قطعی برق و گاز در حدود ۳۰ هزار تن کاهش یافته بود، اما با تلاش همه همکاران افزایش تولید اسلب در این سال در حدود ۱۰۰ هزار تن بوده است.

مددی با اشاره به عملکرد تولید اسلب در شرکت فولاد هرمزگان اظهار داشت: تغییر طرح جایگزینی الکترود درب سرباره با بلوک آبگرد مسی و بومی‌سازی آن و بازآفرینی نرمه های آهن اسفنجی حاصل از تولید باعث بهبود و کاهش نرخ مصارف عمده و کاهش هزینه‌ها در شرکت فولاد هرمزگان شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان تاکید کرد: اجرای پروژه کاهش مصرف انرژی الکتریکی کوره قوس و اجرای پروژه نظام شارژ اقتصادی کوره قوس نیز در شرکت فولاد هرمزگان در کاهش نرخ مصارف عمده و کاهش هزینه‌ها  در این شرکت بسیار تاثیرگذار بوده است.

سومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با حضور کارشناسان متخصصان و مدیران صنعت فولاد به میزبانی شرکت فولاد هرمزگان روزهای سوم و چهارم بهمن ماه سال جاری در بندرعباس برگزار شد.

 در این کنفرانس با ارائه مقالات و کارگاه‌های تخصصی و علمی در حوزه صنعت فولاد کشور راهکارهای مروری بر تکنولوژی‌های نوین فولادسازی کاربرد سیستم‌ها و روش‌های تولید سوپر آلیاژ‌ها و مفاهیم انقلاب صنعتی چهارم در صنعت فولاد و راهکارهای بازیابی حرارت در فرایندهای صنعت فولاد کشور توسط شرکت کنندگان، اساتید و متخصصان صنعت فولاد کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.