15 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 02 ارديبهشت 1403 ساعت 22:40

تحولات و رکوردهای برجسته فولاد خوزستان

شرکت فولاد خوزستان به عنوان یکی از قطب‌های مطرح صنعت فولاد در جنوب ایران شناخته می‌شود. در سال ۱۴۰۲، این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان فولاد در بورس کالا شناخته شد. فولاد خوزستان در مسیر تولید نیازهای داخلی با ثبت رکوردهای متعدد، بارها نقش اساسی را ایفا کرده است و در حوزه صادرات نیز پیشرو بوده است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان ؛ شرکت فولاد خوزستان با رکوردهای متعدد و رشد پی‌درپی در بازار فولادی، نقش برجسته خود را به عنوان یکی از پیشتازان صنعت فولاد ایران به خوبی نشان داده است. در این متن، ما به بررسی تحولات اخیر، عملکرد فوق‌العاده و استراتژی‌های موفق این شرکت پرداخته و موفقیت‌های آن را برجسته کرده‌ایم.

با وجود محدودیت‌های انرژی که منجر به از دست دادن 540 هزار تن از تولید برنامه‌ریزی‌شده این شرکت شد، فولاد خوزستان با مدیریت صحیح و تلاش کارکنان خود، توانست نیازهای بازار داخلی را تامین کند. استراتژی توسعه از تکمیل زنجیره تا خودکفایی در تجهیزات، توسط مدیران فولاد خوزستان اتخاذ شد و این شرکت پروژه‌های بزرگی را به منظور تکمیل زنجیره ارزش دنبال کرد.

 

فخوز که همواره استراتژی خود را برای رسیدن به برنامه‌های تولید و درآمد، بر محوریت توسعه بنیان گذاشته است برای سال 1403 برنامه تمرکز بر طرح های توسعه و افزایش تولید در جهت تحقق «جهش تولید» برای رفع نیازهای داخل و سودآوری را در دستور کار خود و مجموعه‌های ذیربط تولیدی در این گروه بزرگ فولادی کشور قرار داده است. از جمله این برنامه‌ها در سال جاری می‌توان به استفاده از پسماندهای فولادی و ضایعات برای بازگشت به خط تولید اشاره کرد.

دومین قطب تولید فولاد خام کشور، قصد دارد با اجرای طرح‌های توسعه‌ای متعدد در درون و بیرون شرکت در بخش‌های مختلف زنجیره صنعت فولاد برای تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین شرکت های فولادی یکپارچه در کشور و منطقه تحقق بخشد. سال 1402، سالی درخشان در شرکت‌های تابعه فولاد خوزستان با افتتاح فولادسازی شادگان، استخراج محصول در معدن خواف از دستاوردهای مهم گروه فولاد خوزستان بود. 

در حوزه معاملات، فولاد خوزستان با حجم معاملات قابل توجهی در بورس کالا حضور داشته است. تلاش‌های این شرکت در جهت توسعه و تولید برتر، منجر به رشد فروش صادراتی و داخلی و جذب بازارهای جدید شده است. عملکرد فولاد خوزستان در بازار فولاد ایران، نشان‌دهنده سهم بالای این شرکت در تامین نیازهای بازار داخلی و صادراتی است.

با توجه به رکورد‌های مثبت و رشد مداوم فولاد خوزستان، این شرکت توانست در بازار فولادی رقابتی عمل کند و تاثیر گذاری خود را به خوبی ابراز کند. به طور خلاصه، فولاد خوزستان با روند صعودی ملایم و تلاش‌های مداوم، در جهت افزایش کیفیت محصولات و جذب بازارهای جدید به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است. 

طرح‌های توسعه فولاد خوزستان بر اساس اسناد بالادستی و سهم 25 درصدی فخوز از صنعت فولاد کشور، تا سال 1410 تعریف شده است. برای رسیدن به این سهم یعنی تولید 13٫7 میلیون تن فولاد، در سال‌های آینده هدف‌گذاری‌های لازم انجام شده است. 
شرکت فولاد خوزستان در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت خود قصد دارد تولید بیش از 13 میلیون تن را برای 10 سال آینده هدف‌گذاری کند و با اجرای 145 پروژه به ارزش 23 هزار میلیارد تومان در سال‌های آتی، این شرکت را در جایگاه واقعی خود قرار دهد. این پروژه‌ها به طور متوسط 34 درصد پیشرفت دارند. 80 پروژه در مرحله اجرا، 32 پروژه در مرحله مناقصه و مابقی در دست طراحی قرار دارند که ارزش سرمایه‌گذاری پروژه‌های در حال اجرا به 12هزار میلیارد تومان می‌رسد.