01 خرداد 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 15 دی 1398 ساعت 14:31

نشست مشترک مدیران خرید شرکت‌های فولادی در ذوب آهن اصفهان

000001169 origجلسه تعاملي با حضور مديران حوزه خريد ذوب آهن اصفهان و تعدادي از مديران خريد شركت هاي فولاد مباركه ، فولاد خراسان ، فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان به منظور هم افزايي و هم انديشي در خصوص تامين مواد اوليه و قطعات و تجهيزات مورد نياز پنج شركت بزرگ فولادي كشور 11 دي ماه در ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، دكتر جعفري مدير خريد خارجي شركت با اشاره به تشكيل اولين جلسه تعاملي در شركت فولاد مباركه گفت : پيرو جلسه اول و مباحث مطرح شده در آن جلسه درخصوص چالش هاي موجود در زنجيره تامين شركت هاي فولادي ، ضرورت هم انديشي و يكپارچگي در تصميم گيري خريد مواد مورد نياز شركت هاي بزرگ فولادي كشور و ادامه تشكيل اینگونه جلسات اجتناب ناپذير است .

وی افزود: در اين جلسات با بحثهاي صورت گرفته درخصوص مشكلات و چالش هاي موجود و با استفاده از نظرات و راهكارهاي عملياتي شركت هاي فولادي مي توان در انعقاد قراردادهاي خريد مواد اوليه از جمله كنسانتره ، سنگ آهن ، فروآلياژ و ... به گونه اي عمل كرد که تامین مواد اولیه را با بهترين و مناسب ترين كيفيت انجام داد.

مدير خريد خارجي شركت، تصریح کرد: در برخي موارد ضروريست تا موضوعات شفاف به اطلاع سازمان هاي مربوطه و بالادستي جهت اتخاذ تصميم مناسب رسانده شود كه مقرر شد گزارشات مشترك پنج شركت فولادي كشور درخصوص تامين فرومنگنز ، فروسيليس و بقيه مواد مورد نياز به سازمان هاي ايميدرو و ... ارسال شده و به طور مشترك پيگيري لازم صورت گيرد. قطعاً هم صدايي و اتفاق نظر بين اين شركت ها در خصوص موارد ذكر شده ، پيگيري و يافتن راه حل عملياتي براي برون رفت از مشكلات تامين را تسهيل مي نمايد.

دكتر جعفري ، گفت : همچنين درخصوص موانع داخلي و قوانين موجود در رابطه با واردات مواد و قطعات وارداتي كه در شرايط كنوني با تحريم هاي استكبار جهاني عليه كشور عزيزمان به حداكثر رسيده و در پروسه خريد خارجي محدوديت هاي جدي ايجاد كرده، مقرر گرديد مشكلات ذكر شده از جمله درخصوص ثبت سفارش، مدارك و مستندات مورد نياز و ... شناسايي و گزارش كامل به مراجع ذي ربط جهت تسهيل اين امور ارسال گردد .

شایان ذکر است: مديران خرید شركت های فولاد شركت كننده در این جلسه با بيان ديدگاه هاي خود ، ايجاد روابط صميمانه و از طرفي كارشناسي بين شركت ها، صداقت در اطلاع رساني و ارائه اطلاعات خريد ، هم صدايي و اتفاق نظر در مواجه با چالش ها و تصميات سازمان هاي مربوطه ، تهيه قراردادهاي يكسان براي خريدهاي مشترك و .. را ضرورتي براي يافتن بهترين راهكار عملياتي جهت حل مشكلات زنجيره تامين برشمردند.