07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 17 تیر 1399 ساعت 15:13

طراحی مدل توسعه معادن و صنایع معدنی در استان‌های کمتر توسعه‌یافته

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طراحی مدلی برای توسعه معادن و صنایع معدنی در شهرهای کمتر توسعه‌یافته 12 استان را با کمک سازمان‌های توسعه‌ای وزارتخانه دنبال می‌کنیم.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، سعید زرندی در جلسه بررسی اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی مناطق کمتر برخوردار (محروم) گفت: برای 12 استان که جزو مناطق کمتر توسعه‌یافته محسوب می‌شوند، سند توسعه صنعتی و معدنی آماده کرده‌ایم.

وی افزود: در این سند شش محور لحاظ شده که یکی از مهمترین آنها موضوع اکتشاف و توسعه معادن و صنایع معدنی و فعال‌سازی معادن است.

زرندی تصریح کرد: یکی از پتانسیل‌های خوبی که در این استان‌ها به صورت ویژه در حال پیگیری است، شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی و فعال‌سازی معادن راکد و احیای آن می‌باشد که به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد.

 

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تأکید کرد: این سند، با توجه به ظرفیت‌ها، توانمندی ها و شرایط خاص هر استان و با همکاری سازمان‌های توسعه ای و مدیران استان‌ها اجرایی می شود.

 

زرندی تصریح کرد: این اسناد فصل مشترک اقدامات وزارتخانه و استان‌های کمتر توسعه‌یافته می‌باشد که به جای اقدامات پراکنده و یا اقدامات سلیقه‌ای، بتوان به صورت هدف‌مند برای این مناطق توسعه را پیگیری کرد.