09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 09 مهر 1399 ساعت 11:25

تابستان داغ فروش فولاد خراسان با 76 درصد رشد درآمد مالی

مجتمع فولاد خراسان با ثبت 2هزار 737 میلیارد تومان فروش در شش ماه نخست امسال ،25 درصد رشد درآمد ریالی ناشی از فروش محصولات خود را به ثبت رساند که این رقم در مقایسه با فروش سال قبل در همین مدت، بیش از 560 میلیارد تومان افزایش درآمد را برای این شرکت بزرگ بورسی نشان می‌دهد.

 

به گزارش جهان معدن، «فخاس» درحالی در شش ماه نخست سال، این رشد چشم گیر را به ثبت رسانده که فروش سعه ماه تابستان این مجتمع رقم 1763 میلیارد تومان را نشان می‌دهد .رقمی که در قیاس با فروش بیش از 1209 میلیارد تومانی تابستان پارسال، حاکی از میانگین رشد قابل توجه 45 درصدی است.

عملکرد فروش این نماد موفق بورسی در ماه شهریور نیز به روال ماه های پیش از آن به روند مستمر رشد خود ادامه داده وبا 45 درصد رشد وثبت فروش 636 میلیارد تومانی ، مبلغ قابل توجه بیش از 200 میلیارد تومان فروش نسبت به ماه مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

این رشد چشم گیر فروش محصولات در حالی انفاق افتاده که با توجه به شیوع کرونا و عدم فعالیت مطلوب بازار های کالایی در ماه فروردین، فروش محصولات فولادی در کشور، از جمله محصولات فولاد خراسان کاهش چشم گیر را تجربه کرد اما بااین وجود، فولاد خراسان با فروش بیش از 1000 میلیارد تومانی در بهار 1399، توانست اندکی بیش از بهار پارسال منابع ریالی از بازار حاصل کند و در پی آن باعملکردی خیر ه کننده در تابستان امسال رشد فروش خود را در سه ماهه دوم از 3 درصد به 45 درصد برساند.

به این ترتیب همه ارقام ، حاکی از تابستانی پرفروغ برای نماد «فخاس» است. تابستانی که در مقایسه با بهار همین سال، رشدی بیش از 76 درصدی را در فروش محصولات بزرگترین قطب صنعتی شرق کشور به ثبت رسانده است.

گفتنی است ماه های تیر با ثبت بیش از 647 میلیادر وشهریور سال 1399 با ثبت رقم 636 میلیارد تومان فروش، به ترتیب پر لبخندترین روزهای بازار به عرضه محصولات مجتمع فولاد خراسان بوده اند.