07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 10 تیر 1399 ساعت 12:24

زمینه سرمایه‌گذاری در طرح‌های معدنی کهگیلویه و بویراحمد فراهم می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از انجام مطالعات تفصیلی هفت هزار کیلومتر مربع از استان توسط ایمیدرو خبر داد و گفت: با انجام این مطالعات، زمینه سرمایه‌گذاری در طرح‌های معدنی استان فراهم می‌شود.

 

به جهان معدن و بانك و به نقل از تسنیم، حسین کلانتری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با خداداد غریب‌پور رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اظهار داشت: در این نشست مقرر شد 14 واحد از معادن غیرفعال استان، توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، فعال شود.

 

وی تکمیل مطالعات تفصیلی هفت هزار کیلومتر مربع از استان کهگیلویه و بویراحمد توسط ایمیدرو تا پایان شهریور را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد و افزود: با انجام این مطالعات، زمینه سرمایه‌گذاری در طرح‌های معدنی استان فراهم می‌شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پروژه آهک هیدراته چرام اشاره داشت و عنوان کرد: این پروژه از اسفندماه سال 98 تاکنون به علت بیماری کرونا دچار وقفه شده، با این حال، امیدواریم این پروژه تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد. کلانتری از اجرای بخشی از زیرساخت‌های پروژه فسفات چرام از جمله تامین برق این پروژه با اعتبار بیش از 15 میلیارد تومان توسط ایمیدرو خبر داد و گفت: هدف از این اقدام، تشویق سرمایه‌گذاران برای انجام سرمایه‌گذاری در این پروژه است.

 

وی همچنین از انجام مطالعات توجیهی، فنی و اقتصادی در بخش‌های گچ، سلستین و بوکسیت توسط ایمیدرو خبر داد و ابراز کرد: در صورتی که امکان احداث کارخانجات مرتبط با این صنایع معدنی وجود داشته باشد، این اقدام با همکاری بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معادن، گفت: تلاش داریم بخشی از مشکلات معادن استان را در نشستی با معاون وزیر صنعت و همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بررسی کرده و پیگیر برطرف کردن این مشکلات باشیم.