29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 17 آبان 1399 ساعت 16:48

عظیمیان: با وجود افزایش سه برابری تولید، مصرف آب را ثابت نگه داشتیم

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: برداشت آب این شرکت در سال 72 که 2.3 میلیون تن تولید داشته 20 میلیون مترمکعب آب، یعنی در حدود یک درصد از کل آب زاینده‌رود بوده و خوشبختانه امروز نیز با رویکردهای استفاده بهینه از منابع آبی و انرژی، با تولید 7.2 میلیون تن و سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در جمع‌آوری و تصفیه پساب‌های شهری و صنعتی داشته ایم، همچنان 20 میلیون مترمکعب آب برداشت می‌شود.

به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی ، مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه‌ای مشترک با حضور اعضای شورای تأمین شهرستان مبارکه بر توسعه همکاری‌های طرفین به‌منظور توسعه پایدار منطقه تأکید کرد و گفت: جایگاه فولاد مبارکه جایگاه ملی است، اما این امر هیچ‌گاه باعث نشده ایفای نقش منطقه‌ای شرکت تحت تأثیر قرار گیرد. فولاد مبارکه به‌خوبی از اهمیت تعامل با شهرستان آگاهی دارد و در عمل هم نشان داده است که با مسئولان و نهادهای شهرستان همکاری و همراهی خوبی داشته است. فولاد مبارکه معتقد است تمامی تعاریف قانونی باید مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود؛ چون ارتباطات منطقه‌ای به ما کمک می‌کند کارمان را درست‌تر انجام دهیم. تعامل و رفاقت و صمیمیت و همکاری از جمله شعارها و اهداف و وظایف مدیریت فولاد مبارکه است. همان‌طور که الحمدالله نتایج این دوستی و رفاقت را تا به امروز بارها دیده‌ایم.

وی در خصوص پیشنهاد پروژه احداث کارخانه بازیافت گفت: این پروژه باید توجیه داشته باشد و میزان مواد باید به حد کافی برسد. باید منطقه‌ای عمل شود تا کارخانه توجیه اقتصادی داشته باشد. ازآنجاکه بازیافت زبالۀ تر می‌تواند به بهبود بهداشت و محیط‌زیست منطقه کمک کند، فولاد مبارکه بدون اینکه دنبال سود و مشارکت باشد و عمدتا با هدف بهبود فرایندهای زیست‌محیطی و کمک به توسعۀ پایدار، این طرح را مورد مطالعه قرار خواهد داد.

وی در خصوص پیشنهاد استفاده از سرباره‌های فولاد مبارکه در تولید جداول بتنی برای شهرداری‌ها نیز گفت: این شرکت هیچ مشکلی با این طرح ندارد،ولی باید به خاطر داشته باشیم در حوزه نحوه استفاده از سرباره، سازمان تحقیقات مسکن متولی امر است که قانون به او اجازه داده بخشنامه صادر کند و متقاضیان می‌توانند از این سرباره برای زیرسازی و جاده‌سازی استفاده کنند. اگر شهرداری‌های منطقه بخواهند و بتوانند از سرباره استفاده کنند، فولاد مبارکه هیچ مشکل ندارد، ولی برای کاربری که در این جلسه مطرح شد و برای قانونی شدن آن فقط مرکز تحقیقات تهران اجازه دارد پیگیر این مساله باشد.

نظر مثبت فولاد مبارکه در زمینه توسعه گردشگری منطقه و حل مسائل ترافیکی شهرستان از دیگر مباحثی بود که مدیرعامل شرکت در این جلسه، ضمن ارائۀ راه‌حل، به آن‌ها پرداخت.

وی تصریح کرد: فولاد مبارکه جایگاهی ملی دارد؛ بنابراین انتظار می‌رود در برخورد با مسائل این شرکت با نگاه محلی رفتار نشود. برداشت آب این شرکت در سال 1372 که 2.3 میلیون تن تولید داشته 20 میلیون مترمکعب آب، یعنی در حدود یک درصد از کل آب زاینده‌رود بوده و خوشبختانه امروز نیز با رویکردهای استفادۀ بهینه از منابع آبی و انرژی، با تولید 7.2 میلیون تن و سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در جمع‌آوری و تصفیۀ پساب‌های شهری و صنعتی داشته، همچنان 20 میلیون مترمکعب برداشت آب دارد. بنابراین باید اذعان داشت فولاد مبارکه هیچ‌گاه خود را فارغ از مسائل منطقه‌ای نمی‌داند.

وی تصریح کرد: ارتباطات شرکت و منطقه پیرامون باید مانند گذشته و حتی نزدیک‌تر و صمیمانه‌تر از گذشته باشد تا اهداف مشترک تأمین شود. همچنان که فولاد مبارکه با شیوع ویروس کرونا به یاری همه مسئولان و هم‌میهنان شتافت، انتظار می‌رود مسئولان محترم نیز این شرکت را در تنگناهایی نظیر اجرای پروژه نورد گرم شماره 2 یاری دهند.