28 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 19 دی 1399 ساعت 14:20

تولید و فروش محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در شرکت زیماپاک

با شیوع ویروس کرونا و همه گیری این بحران در جهان و ایران؛ بازار تولید و فروش محصولات شرکت زیماپاک آریا با رکود مواجه شده است.

لاله قاسمعلی مدیرعامل شرکت زیماپاک آریا ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به اینکه طی سالجاری تولید و فروش ما به نصف ظرفیت کاهش یافته است گفت: ظرفیت تولیدی این شرکت روزانه 2000 رول دستمال رولی آشپزخانه است؛ اما به دلیل رکود حاکم و شیوع ویروس کرونا با نیمی از ظرفیت مشغول فعالیت است. این شرکت فعالیت تولیدی – بازرگانی در زمینه فروش محصولات و تولید را از سال 97 با 4 نفر پرسنل و با تولید دستمال های رولی و محصولات بهداشتی - مصرفی آشپزخانه در هفت تا هشت نوع آغاز کرده و امروز با 30 نفر پرسنل که 60 درصد آنها را بانوان تشکیل داده اند؛ ادامه داده است.

 این کارآفرین نمونه با بیان اینکه بخشی از محصولات شرکت به صورت برون سپاری تولید می شود، تاکیدکرد: این شرکت طی برنامه هایی که پیش بینی شده است؛ اهتمام داشته و در کنار افزایش سطح کیفی محصولات و بسته بندی متفاوت و متنوع با در نظر گرفتن قیمت مناسب به دست مصرف کننده می رساند.

222

 وی همچنین افزود: تولید محصولات پلی اتیلن شامل سفره های یکبار مصرف، کیسه های زباله، کیسه فریزر، دستکش های یکبار مصرف و ... به صورت برون سپاری با نام تجاری شرکت به بازار مصرف عرضه می شود.

به گفته وی سرمایه اولیه راه اندازی این مجموعه 750 میلیون تومان بوده است، اما متاسفانه همراه با نوسانات نرخ ارز مشکلات متعددی در مسیر تولید این شرکت به وجود آمده است. وی در تشریح این مشکلات می گوید: وجود شرکت های بزرگ و روابط در بحث فروش و دوام در بازار اصل مهمی است، اما این شرکت همواره سعی داشته با رقابت کردن با خود و مقایسه امروز و فردای عملکرد خود دستاوردهای موفقی را کسب کند.

قاسمعلی در خصوص صادرات تولیدات این شرکت و برنامه های شرکت در این بخش گفت: در بخش صادرات به دلیل نداشتن ارتباطات لازم و زیرساخت های مناسب متاسفانه تاکنون اقدام موثری انجام نشده است؛ اگرچه به نظر می رسد که کشورهای همسایه تقاضای بالایی برای اینگونه محصولات داشته باشند. در خصوص تامین نیاز داخل نیز به وسیله بازاریابی، ایجاد نمایندگی در شهرستان های مختلف و ... اقدامات مناسبی را انجام داده ایم و بدون واسطه اقدام به فروش و عرضه محصولات خود به متقاضیان می کنیم

 8e2322c0-876b-44c2-b897-a6a84f1bed5f

به گفته وی این شرکت تمامی معیارهای لازم برای دوام در بازار و ارتقا سطح کیفی محصولات تولیدی را داراست و حتی در مقایسه با برخی از محصولات شرکت ها حتی از کیفیت بهتری هم برخوردار است.

وی در ادامه با اعلام اینکه تاکنون هیچ حمایتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از این مجموعه صورت نگرفته است؛ دلیل این موضوع را دور بودن از شهرک های صنعتی و نداشتن مجوزهای لازم عنوان کرد و گفت: در صورتی که در این خصوص همکاری های لازم انجام شود؛ این شرکت توانایی تامین بخش زیادی از تقاضای موجود در این نوع کالاها را داراست.

قاسمعلی در ادامه به دیگر مشکلات و معضلات پیش روی فرآیند تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به وارداتی بودن بخشی از مواداولیه این شرکت برای تداوم فرآیند تولید و نوسانات نرخ ارز قیمت مواداولیه افزایش قابل توجهی داشت و از طرفی به موجب افزایش قیمت ارز توان خرید مردم کاهش یافته است؛ همه این مسائل در نتیجه با رکود در بازار عرضه و تقاضا همراه شد. از سوی دیگر در تامین مواداولیه از طریق کارخانه های داخلی با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی گفت: برای فروش محصولات به ارگان های مختلف یک سری مجوز نیاز داشتیم، اما متاسفانه این مجوزها از سازمان های ذیربط صادر نشده است.

این کارآفرین در پایان تاکیدکرد: شرکت زیماپاک حدود 5 ماه است که در صف انتظار تامین مواداولیه برای انجام فرآیند تولید است، اما متاسفانه این فرآیند متوقف شده است که همین مساله فرآیند تولید و انجام قراردادهای این شرکت با سایر مجموعه ها را نیز با مشکل روبه رو کرده است.