11 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 02 شهریور 1401 ساعت 15:52

هلدینگ «ومعادن» در تولید حدود ۵ میلیون تن فولاد به طور مستقیم نقش دارد

معصومه صالحی- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن‌وفلزات با تاکید بر اینکه برای افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ و تولید ۵۵ میلیون تن فولاد به سرمایه‌‌گذاری بیش از ۶ میلیارد یورو نیاز داریم، خاطرنشان کرد: هلدینگ «ومعادن» در تولید حدود ۵ میلیون تن فولاد به طور مستقیم نقش دارد که شامل فولاد آرتاویل ۱/۱ میلیون تن، آهن‌اسفنجی بیجار۱/۶ میلیون تن، آهن‌اسفنجی اقلید ۱/۱ میلیون تن و سرمد ۱/۱ میلیون تن است.

به گزارش جهان معدن؛ دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن‌وفلزات در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در ۴۸ پروژه پیشرانان پیشرفت کشور ۷ پروژه مربوط به هلدینگ «ومعادن» است و یکی از این ۷ پروژه مربوط به نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی سمنان است که تا پایان مهر ماه به بهره‌داری خواهد رسید.

وی در ادامه در توضیح این پروژه‌ها گفت: پروژه‌هایی که هلدینگ «ومعادن» به طور مستقیم و غیرمستقیم در آنها مشارکت دارد؛ مجموعا ۵۹ تا ۶۰ پروژه با میزان سرمایه‌گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که البته سهم ما در این سرمایه‌گذاری‌ها بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان است.

دکتر سعدمحمدی با بیان اینکه کارخانه کک‌سازی طبس تکنیکی متفاوت از کارخانه‌های کک‌سازی است، تاکید کرد: خوشبختانه متوسط تولید این کارخانه ۶ هزار تن بوده است که انشاالله در تیر ماه به ۸ هزار و در مرداد به ۹ هزار و ۸۰۰ تن خواهد رسید و امیدواریم که در شهریور ماه نیز از ۱۰ هزار تن تجاوز کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌‌گذاری توسعه معادن‌وفلزات همچنین با تاکید بر اینکه «اکتشاف» در بخش معادن اولویت اول شرکت محسوب می‌شود، گفت: برنامه ما برای سالجاری حفاری ۶۰ هزار متری است که در همین راستا و به منظور تحقق اهداف مدنظر ۷ دستگاه ماشین‌آلات معدنی خریداری شده است. از این ۷ دستگاه خریداری شده؛ تاکنون ۱ دستگاه به کشور وارد و دو دستگاه دیگر نیز قرار است تا هفته آینده وارد شود و ۲ دستگاه هم در مهر ماه به کشور می‌آید تا انشاالله شاهد یک حرکت اکتشافی جدید و چشمگیر در کشور باشیم.

دکتر سعدمحمدی ذخایر شناسایی شده جدید را با توجه به عملیات اکتشاف و حفاری‌های صورت گرفته در سالجاری رضایت‌بخش ذکر و ابراز امیدواری کرد تا با پهنه‌های در دست اکتشاف؛ ذخایر بیشتری به مجموعه اضافه شده و در نهایت به چرخش زنجیره تولید کمک شود.