09 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 04 دی 1402 ساعت 15:03

صدرنشینی فولاد خوزستان در تامین نیازهای بازار فولاد ایران

شرکت فولاد خوزستان در ۹ ماهه نخست سال جاری لیدر بی‌بدیل بازار شمش فولادی و تختال کشور بوده است و با فاصله قابل توجه نسبت به رقبا، بالاترین سهم را در تامین نیازهای بازار داخلی به شمش و تختال داشته است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان ؛ فولاد خوزستان در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، ۱،۰۴۱،۹۴۵ تن شمش فولادی در رینگ داخلی بورس کالا فروخته است و سهم ۱۹.۳ درصدی از کل حجم معاملات شمش فولادی را به خود اختصاص داده است. این شرکت تنها فولادساز ایرانی بوده که بیش از ۱ میلیون تن شمش فولادی در ۹ ماهه نخست امسال به بازار داخلی تزریق کرده و با فاصله قابل توجه نسبت به رقبا، بزرگ‌ترین تامین‌کننده بازار شمش بوده است.

 

 فولاد خوزستان بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیاز بازار داخلی به تختال نیز بوده است. این شرکت در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۵۰۸ هزار تن تختال در رینگ داخلی بورس کالا به فروش رسانده است و سهم ۳۹.۴ درصدی از کل حجم معاملات تختال کشور داشته است. فولاد خوزستان، بالاتر از فولاد هرمزگان و فولاد مبارکه، رکورد تامین نیازهای نوردکاران داخلی به تختال را شکسته و تنها شرکت ایرانی بوده است که در ۹ ماهه نخست امسال، بیش از ۵۰۰ هزار تن تختال به بازار داخلی تزریق کرده است.

 فولاد خوزستان در حالی در بالاترین سطح ممکن به تامین نیازهای بازار داخلی پرداخته است که در تابستان امسال نسبت به سایر فولادسازان با محدودیت‌های برقی بیشتری روبرو بوده و این محدودیت‌ها باعث شد تا ۵۴۰ هزار تن از تولید برنامه‌ریزی‌شده این شرکت از دست برود. در صورتی که این محدودیت‌ها وجود نمی‌داشت، رکوردشکنی فولاد خوزستان در تامین نیازهای صنایع پایین‌دستی، ابعاد بزرگ‌تر و خیره‌کننده‌تری به خود می‌گرفت.