08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 19 دی 1402 ساعت 11:08

امضاء تفاهمنامه 3 جانبه ارتقاء سامانه بومی‌سازی کارلینک


تفاهمنامه سه جانبه با موضوع «ارتقاء سامانه بومی‌سازی کارلینک به استانداردهای سازمان جهانی GS1» بین ایمیدرو، مرکز ملی شماره‌گذاری کالاوخدمات ایران و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران امضاء شد.
به گزارش جهان معدن؛ این تفاهمنامه توسط دکتر محمدرضا موثقی‌نیا رئیس هیات‌عامل ایمیدرو، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مهدی مظهری مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالاوخدمات ایران امضاء شد.
موضوع این تفاهمنامه ایجاد کاتالوگ‌های خریدار بر اساس استانداردهای مرکز (استانداردهای GS1 و کدهای شناسه مانند GTIN1 وGLN2، شناسه کالاوخدمات) عرضه آنها در بانک اطلاعاتی مرکز و ارتباط آن با سامانه عرضه محصولات به منظور شناسایی تامین‌کنندگان داخلی و جلوگیری از واردات بی‌رویه به منظور خلق‌ارزش و حمایت از تولید داخل است.


از اهداف مهم این سامانه می‌توان به شفافیت بازار عرضه و تقاضای صنایع‌معدنی و ایجاد ارزش‌افزوده اشاره کرد.
همچنین این سامانه از تولیدکننده ایرانی حمایت می‌کند و از ضرر و زیان به فعالان این صنعت به علت نبود دستیابی به محصول موردنیاز با قیمت منصفانه (با وجود تحریم‌ها) ممانعت خواهد کرد.
کاهش قیمت تمام شده محصولات معدنی از دیگر مزیت‌های سامانه نامبرده است.
سامانه عرضه‌وتقاضا سامانه‌ای است که در آن متقاضیان کالا یا خدمت و تامین‌کنندگان آنها در حوزه صنایع معدن، کارخانه‌ها و تولیدی‌های وابسته اقدام به ورود اطلاعات کاتالوگ محصولات، ایجاد راهنمای شناسایی کالاوخدمت درخواستی و شناسایی تأمین‌کنندگان می‌کنند.