01 آبان 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 29 مهر 1403 ساعت 00:08

معاون وزیر صمت: توسعه همکاری های صنعتی با آفریقا با جدیت دنبال می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل ایدور در پنجمین نشست مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا گفت: پیرو سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری های صنعتی با کشورهای آفریقایی با جدیت دنبال می شود.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی ایدرو ؛ فرشاد مقیمی که به عنوان نماینده وزارت صمت در هیات اعزامی به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در دارالسلام پایتخت تانزانیا حضور دارد، با اشاره به اینکه توسعه همکاری های صنعتی با قاره آفریقا جزو برنامه های اصلی وزارت صمت به شمار می رود، تصریح کرد: با توجه به نیاز صنایع تانزانیا به زیر ساخت های صنعتی، همکاری در این حوزه های با بخش دولتی و خصوصی این کشور ضروری است.

مقیمی افزود : با توجه به بررسی های انجام شده بخش عمده نیازهای صنعتی تانزانیا مربوط به زیر ساخت های حمل ونقل ، انرژی ، مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی تجهیزات و ماشین آلات معدنی و صنایع دارویی است و در همین راستا قرار است در مدت زمان برگزاری کمیسیون تفاهم نامه ای در حوزه توسعه مبادلات تجاری و صنعتی به امضاء برسد.

پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در دارالسلام پایتخت تانزانیا آغاز بکار کرد و تا ۲۹ مهر ادامه دارد. در مدت برگزاری کمیسیون قرار است ۱۱ سند در حوزه‌های مختلف بخش‌های دولتی و خصوصی به امضا می رسد.

تانزانیا دروازه ورود کالا‌های ایرانی به شرق آفریقاست و جزو اولین کشور‌های قاره آفریقاست که آمادگی خود را برای پذیرش شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی اعلام کرده است.