07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 29 ارديبهشت 1398 ساعت 14:48

سرقینی تاکید کرد: متوسط سود سرمایه گذاری در حوزه معدن بیش از 30 درصد است

sarghمعاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: سود سرمایه گذاری در بخش معدن به طور متوسط بالای 30 درصد است.
به گزارش جهان معدن جعفر سرقینی در گفت‌وگوی ویژه خبری افزود : متوسط بازگشت سرمایه در بخش معدن بسیار بیشتر از سایر بخش‌هاست و شرکت‌های معدنی فعال در بورس هم سود ده هستند.


در ادامه داریوش اسماعیلی رییس فراکسیون معدن مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: معادن می‌توانند بخشی از 1700 هزارمیلیارد تومان نقدینگی سرگردان کشور را جذب این بخش کنند .وی همچنین بر اجرای نقشه راه معدن تاکید کرد.
بهرام شکوری رییس کمیسیون صنای و معادن اتاق بازرگانی و صنایع و معادن نیز گفت: هم اکنون 400 هزار معدن ثبت شده در کشور وجود دارد که با راه اندازی 100 معدن فرآوری متوسط می‌توان 600 هزارفرصت شغلی ایجاد کرد.
شکوری افزود:‌ اگر بتوانیم در افق چشم انداز 1404 زنجیره مواد معدنی را تکمیل کنیم و به عنوان مثال تولید فولاد به 55 میلیون تن برسد، می‌توان 60 درصد درآمد نفتی را محقق کرد و نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا کند.
به گفته وی وال استریت ارزش منابع طبیعی کشور را بیش از 27 تریلیون دلار ارزیابی کرده است که بخشی از آن به حوزه معدن مربوط است.