07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 22 تیر 1398 ساعت 14:38

وزیر صمت تاکید کرد: برنامه ریزی برای صادرات کالاهای دانش بنیان

184A3791وزیر صمت در دوازدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با رویکرد توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان؛ تغییر رویکرد به سمت نوآوری را یک ضرورت غیرقابل انکار در مسیر توسعه صنعتی کشور توصیف کرد.
به گزارش جهان معدن شاتا، رضا رحمانی اظهار داشت: سهم صادرات محصولات دانش بنیان از صادرات کشور در حد قابل قبولی نیست و لازم است در تولید صادراتی کالاهای دانش بنیان برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.


وی افزود: در صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری، شرکت‌های دانش بنیان و هایتک در اولویت قرار گیرند.
رحمانی گفت: برای تحقق همکاری‌های مشترک میان مراکز علمی و دانشگاهی با بخش‌های مختلف صنعتی کشور، باید انگیزه‌های لازم ایجاد کنیم.
وزیر صمت با اشاره به رونمایی طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در 8 استان کشور اضافه کرد: روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سطح استان‌ها وظیفه دارند محورها و اهداف طرح تاپ رابه درستی برای واحدهای صنعتی خود تبیین و معرفی کنند.
رحمانی خاطرنشان کرد: نحوه مشارکت و همکاری‌های دانشگاه با بخش‌های مختلف صنعت باید از طریق سازمان‌های استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با سهل‌ترین روش‌های ممکن میسر شود.
وی تاکید کرد: ارکان برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تمامی برنامه‌های توسعه فناوری خود از نظرات و دیدگاه‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی مرتبط بهره‌مند شوند.
رحمانی ادامه داد: در نوع همکاری‌های صنعت با دانشگاه باید استمرار و مداومت وجود داشته باشد به نوعی تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در رویکرد موجود باید بتوانیم مشارکت حداکثری واحدهای صنعتی، تشکل‌های مرتبط با حوزه صنعت و مراکز دانشگاهی را جلب کنیم.