07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 24 شهریور 1398 ساعت 11:16

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: صدور بیش از ۹۰ درصد از گواهی‌های الکترونیک توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

rahbariرییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت گفت: این مرکز پیشگام شده است تا اسناد مالی و اداری سیستم خود را تبدیل به اسناد الکترونیک کند و اسناد کاغذی را حذف کند.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، علی رهبری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: رایزنی‌ها با خزانه، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه برای الکترونیکی کردن اسناد آنها انجام شده است.

او با تاکید بر اینکه از یک ساختار شماتیک و منظم برای ارائه گزارش عملکرد در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای به حداقل رساندن نقص در ارائه مطالب، استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: در مرکز توسعه الکترونیکی از روش مشارکتی جهت انجام کارها استفاده می‌شود.
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعلام اینکه این مرکز در ۳ حوزه فعالیت دارد، گفت: تجارت الکترونیک یکی از محورهاست که توسعه زیرساخت‌ها و توسعه کاربردها را در این حوزه دنبال می‌کنیم، توسعه دولت الکترونیک یکی دیگر از محورهای مرکز است.
رهبری اضافه کرد: سامانه جامع تجارت، سامانه ثبت سفارش، سامانه جامع انبارها و .. را در این‌ مرکز دنبال و پیگیری می‌کنیم.
او با اشاره به اینکه صدور گواهی اعتماد الکترونیک را در مرکز دنبال می‌کنیم، ادامه داد: بالای ۹۰ درصد گواهی‌های الکترونیک کشور توسط این مرکز و تمامی گواهی‌ها ذیل مرکز ریشه صادر می‌شود.
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با معرفی خدمات این مرکز در حوزه (e_commerce)، بیان کرد: آیین نامه تبلیغات، آیین نامه پلتفرم‌ها، طرح تسهیل شروع به کار کسب و کارهای الکترونیک، برون سپاری عملیات اجرایی ای نماد، سامانه احراز هویت و صلاحیت و سامانه پنجره واحد الکترونیکی را در حوزه (e_commerce) در دستور کار داریم.
رهبری اضافه کرد: در حوزه(e_goverment) سامانه‌های جامع تجارت، انبارها، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، سامانه‌های شکایت، بازرسی، گارانتی، مجوز پیش فروش و... را در دستور کار و پیگیری داریم.
او با بیان فعالیت‌های مرکز در حوزه (e _certificate) گفت: در این حوزه ارتقای امنیت و بهبود نسل امضا، تسهیل فرآیندهای امضا، امصای همراه و توسعه به کارگیری امضا را پیگیری کردیم.
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پایان بیان کرد: در حوزه سیاست گذاری و تنظیم‌ گری در حوزه تجارت الکترونیکی آیین نامه تبلیغات توسط این مرکز تدوین شده است و مرکز توسعه تجارت الکترونیک موظف به تدوین آیین نامه تبلیغات شده بود.