29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 16 آذر 1398 ساعت 12:35

حجم مبادلات تجاری ایران و عمان باید ارتقا یابد

image25966وزیر تجارت و صنایع سلطنت عمان در نشست خبری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و عمان گفت: امروز این جلاس برای تحکیم و تعمیق روابط دو کشور برگزار می شود.

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، علی بن مسعود بن علی السنیدی افزود: تفاهم نامه استاندارد واردات مستقیم را تسهیل می کند و توجه ویژه به حمل و نقل کالا بین دو کشور داریم که امروز یک تفاهم نامه هم در این حوزه امضا می شود.

وی ادامه : ارتباط مستقیمی میان بنادر ایرانی و عمانی در طول سال برقرار است که نیازمند تقویت همکاری هاست و به گسترش روابط دو کشور کمک می کند.

وزیر تجارت صنایع عمان اضافه کرد: حجم مبادلات تجاری کنونی میان ایران و عمان کافی نیست و باید ارتقا یابد.

السنیدی گفت: بیش از ۳۰ تجار عمانی در این اجلاس حضور دارند و دو روز بیشتر باقی می مانند تا مذاکرات را پیش ببرند و در تلاش هستیم تا وزارتخانه ها امور را بیش از این تسهیل کنند و مشکلات را از پیش روی بخش خصوصی برای توسعه همکاری ها بردارند.

وی اعلام کرد: دو کشور صدور ویزا را تسهیل کردند و رفت آمد بین دو طرف به آسانی انجام ‌می شود و خوشبختانه در یازده ماه گذشته هیچ شکایتی نه از طرف ایران و نه عمان نداشتیم.

السنیدی خاطرنشان کرد: گواهینامه های استاندارد، تجارت دو کشور را تسهیل می بخشند و سازمان استاندارد و طرف عمانی کیفیت کالاها را تضمین می کنند.

وزیر تجارت و صنایع سلطنت عمان در نشست خبری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و عمان تصریح کرد: ایران ظرفیت بالایی در حوزه پزشکی و سلامت دارد و توافقنامه ای که در خصوص تسهیل روادید ایجاد شد به گردشگری سلامت کمک کرده و در طول دو سال گذشته شاهد افزایش آمار گردشگران در این زمینه هستیم.