15 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 08 ارديبهشت 1399 ساعت 17:33

انتشار مستمر گزارش وضعیت تجارت در دوران کرونا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت گفت: این سازمان با هدف روشن کردن شرایط برای فعالان اقتصادی در شرایط کرونا گزارش‌های مستمری از این وضعیت منتشر می کند.

 

به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، حمید زادبوم تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت گزارش‌ها و اطلاعاتی را که از منابع بین‌المللی به دست می‌آورد به شکل روزانه ترجمه کرده و در اختیار فعالان اقتصادی خواهد گذاشت.

 

وی ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا ۸۸ کشور عضو سازمان تجارت جهانی ممنوعیت صادراتی وضع کردند که این مساله نشان‌دهنده تغییر در شرایط تجارت پس از کروناست؛ از این‌رو این سازمان گزارش‌هایی را به شکل دائمی در اختیار فعالان اقتصادی کشور قرار می‌دهد تا در شرایط کرونا امکان صادرات غیرنفتی فراهم باشد.

 

معاون وزیر صمت تصریح کرد: با توجه به این شرایط یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سازمان توسعه تجارت برطرف کردن نگرانی صادرکنندگان و ارائه اطلاعات دست اول از شرایط تجارت بین‌المللی در ایام کرونا است.

 

گفتنی است؛ به دنبال شیوع ویروس کرونا یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هایی که تداوم فعالیت آن با اما و اگر مواجه شده، حوزه تجارت بین‌المللی است. بسیاری از کشورها با هدف کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا یا مرزهای مشترک خود را بسته‌اند یا محدودیت‌های جدی بر سر آن وضع کرده‌اند که نتیجه‌اش کاهش تجارت در هفته‌های گذشته بوده است.