29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 04 مرداد 1399 ساعت 11:31

بازدید از امکانات زیربنایی شهرک های صنعتی ماکو و شوط و یک واحد صنعتی تولید تجهیزات دندان پزشکی

محسن صالحی نیا، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جریان سفر به استان آذربایجان غربی، ضمن بازدید از شهرک صنعتی شماره یک ماکو و یک واحد صنعتی، با حضور در شهرک صنعتی شوط، از آخرین وضعیت استقرار واحدهای صنعتی و اراضی فاز توسعه یک هزار هکتاری آن بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات فنی و زیرساختی آن قرار گرفت.


به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، در شهرک صنعتی شوط با مساحتی بالغ بر 52 هکتار، 21 قرارداد واگذاری زمین به ارزش ٩٨ میلیارد ریال با سرمایه‌گذاران منعقد شده و با بهره‌برداری از آن‌ها برای حدود ٧٠ نفر فرصت شغلی فراهم می‌شود.

در این شهرک صنعتی که از امکانات زیربنایی لازم، از جمله برق، آب، گاز، تلفن و راه دسترسی برخوردار است، تا کنون ۶ واحد تولیدی در بخش‌های شیمیایی، کانی غیرفلزی و فلزی به بهره‌برداری رسیده است.

برای توسعه شهرک صنعتی شوط یک‌ هزار هکتار زمین مناسب در اطراف آن مکان یابی شده که امید است با مساعدت سازمان‌های مرتبط و منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به‌زودی مشکلات آن مرتفع و برای واگذاری به سرمایه‌گذاران در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی قرار گیرد.

 

شهرک صنعتی شوط به لحاظ قرار گرفتن در نزدیکی جاده ترانزیتی ایران ـ اروپا و داخل محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو موقعیت ممتازی را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با حضور در شهرک صنعتی شماره یک ماکو، از وضعیت عمومی و امکانات زیربنایی این شهرک و همچنین یک واحد صنعتی تجهیزات دندان پزشکی نیز بازدید کرد.

واحد صنعتی "بتا دنت ماکو" که در ساخت دندان مصنوعی و قطعات اولیه فعالیت دارد، سالانه ٣۵٠ هزار دست دندان مصنوعی را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کند.

این واحد تولیدی سالانه ٣۵ تن آکریل، ١۵ تن موم و ٢٠ تن مواد قالب گیری را نیز تولید می‌کند.

ارزآوری این واحد صنعتی حدود ١۵٠ هزار دلار در سال است و محصولات تولیدی آن به کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، افغانستان، پاکستان و عراق و تمام کشورهای همسایه صادر می‌شود.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع با ٢ هزار مترمربع زیربنا موفق شده است با سرمایه‌گذاری ۴٢ میلیارد تومان، برای ۶٠ نفر به‌صورت مستقیم اشتغالزایی کند