16 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 07 مرداد 1399 ساعت 15:37

توجه به مخاطرات جوی و زیست محیطی در شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با سازمان هواشناسی توجه به مخاطرات جوی و زیست محیطی در شهرک‌های صنعتی در دستور کار است.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، محسن صالحی‌نیا در مراسم انعقاد تفاهم‌‌نامه همکاری بین سازمان هواشناسی کشور و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌های صنعتی ایران افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان یک شرکت مادر تخصصی بیش از ۸۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی درحال بهره‌برداری دارد که حدود 46 هزار واحد تولیدی در آن‌ها مستقر شده‌ و فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: بیش از ۳۵ هزار واحد صنعتی دیگر نیز در مناطق مختلف کشور درحال ساخت و ساز، تکمیل بنا و نصب تجهیزات و ماشین‌آلات تولید هستند.

صالخی نیا با اشاره به پیشینه استفاده سازمان متبوع خود از مطالعات و داده‌های سازمان هواشناسی اضافه کرد: استمرار و به‌روز‌رسانی داده‌ها ضروری است و اطلاعات و پژوهش‌های هواشناسی در مطالعات کاربردی ما برای استقرار واحد‌ها و استفاده از ظرفیت ‌انرژی‌های خورشیدی و بادی و همچنین شناسایی نقاط سیل‌ خیز مهم است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌های صنعتی ایران با بیان این‌که مطالعه و توجه به مسائلی مانند مخاطرات جوی و زیست محیطی در استمرار روند حرکتی و گریز از مخاطرات در شهرک‌های صنعتی نقش خوبی دارد، ابراز امیدواری کرد این تفاهم‌ نامه در بخش‌ مذکور بسیار مفید و اثربخش باشد.