29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 19 مرداد 1399 ساعت 12:22

برنامه ریزی برای فعال سازی 1020 معدن غیرفعال در سال 99

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جهش تولید، 1020 معدن غیرفعال شناسایی شده به چرخه تولید باز خواهند گشت.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، علیرضا شهیدی در جلسه شورای هم خانواده استان زنجان با بیان این‌که هم اکنون کلیه معادن غیرفعال در سطح کشور شناسایی و رصد می‌شود، تصریح کرد: این امر در مورد واحدهای صنعتی تعطیل شده نیز در حال اجراست و عملیات لازم جهت فعالسازی آن ها صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به جنگ اقتصادی تحمیلی به کشورمان، تکمیل زنجیره ارزش تولید مواد معدنی و توسعه صادرات محصولات صنایع معدنی در دستور کار است.
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور تاکید کرد: جایگزینی صادرات محصولات معدنی با نفت، امروز با جدیت در حال پیگیری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: کشور به لحاظ معدنی دارای ظرفیت های عظیمی است به طوری که در برخی مواد معدنی جزو کشورهای مطرح در دنیا به شمار می‌رود.

شهیدی اضافه کرد: باید تلاش کنیم با تقویت بخش معدن و صادرات محصولات معدنی زمینه رونق اقتصادی را در کشور فراهم کنیم.

در ادامه جلسه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی استان گفت: هم اکنون همه تلاش ما معطوف به تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی استان است و در این راستا پیگیری های لازم از وزارت متبوع صورت گرفته است.

ناصر فغفوری ادامه داد: به منظور رصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی مقرر شد پیشرفت فیزیکی و قراردادهای راکد از سوی شرکت‌های صنعتی ظرف یک ماه آتی ارائه تا برنامه‌ریزی لازم برای فعال‌سازی این واحدها صورت گیرد.

گفتنی است؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر کاری به استان زنجان از کارخانه پاک حیات پاک کیمیا پارس بازدید کرد.

این مجموعه در 3 فاز در 7 گروه کالا 32 نوع محصول بهداشتی تولید می‌کند.