23 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 27 آبان 1399 ساعت 12:51

افزایش ظرفیت 400 هزار تنی کنسانتره مس در سال آینده

دکتر اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه پایش برنامه‌ها و اقدامات شرکت ملی مس ایران از سوی ایمیدرو، به صورت ویدئوکنفرانس، گفت: ذخایر مس کشور بیش از 7 میلیارد تن است و با اکتشافات انجام شده، یک ذخیره بسیار بزرگ معدنی اکتشاف شده اواخر امسال یا ابتدای سال آینده اعلام می شود و باعث ارزش افزوده بسیار بالایی خواهد شد.

به گزارش جهان معدن و به نقل ازمس پرس ، سعدمحمدی ادامه داد: در معادن میدوک و سونگون نیز ذخایر قابل توجهی تا پایان امسال به ذخایر کشور افزوده می شود. اکنون اکتشافات وسیعی در استان های یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

سعد محمدی با بیان اینکه در سال آینده 3 کارخانه کنسانتره مس افتتاح می شود، گفت: این کارخانه ها شامل دره آلو، دره زار و استحصال فلوتاسیون از سرباره های ذوب است که با بهره برداری از اینها، 400 هزار تن کنسانتره به مجموع تولید کشور اضافه می شود.

وی ادامه داد: طرح تجهیز احداث کارخانه تولید کنسانتره معدن ایجو در حال تولید بوده و آماده افتتاح رسمی است. طرح آهک هیدراته اهر نیز تا پایان آذر افتتاح می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کرد: برنامه تولید کاتد امسال 265 هزار تن است که پیش بینی شده تا پایان سال به 280 هزار تن برسد. شرکت های تابعه مس طی 6 ماهه رکورد تولید داشته اند.

وی با بیان اینکه درآمد عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش 62 درصدی داشته است، افزود: طی 6 ماهه امسال، درآمد عملیاتی شرکت مس به رقم 16 هزار و 192 میلیارد تومان رسید که از این میزان 10 هزار میلیارد تومان آن سود خالص محسوب می‌شود.