17 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 18 آذر 1399 ساعت 17:59

عملیات مونتاژ دودکش جدید کائوپر‌های کوره بلند شماره 2 شرکت ذوب‌آهن اصفهان

با همت بلند آتشکاران مادر صنعت فولاد ایران، عملیات مونتاژ دودکش جدید کائوپر‌های کوره بلند شماره دو آغاز شد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازفلزات آنلاین، محمدرضا یزدان‌پناه، مدیر مهندسی برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: این دودکش که در مهر ماه سال جاری دچار شکستگی شده بود با تلاش بی وقفه صنعتگران کارگاه تعمیر تجهیزات مدیر مهندسی برنامه‌ریزی ونظارت بر نگهداری و تعمیرات و مدیریت نسوز شرکت ساخته و عملیات مونتاژ آن آغاز شده است.

وی افزود: همچنین ساخت بخش آسیب‌دیده لوله مربوط به مسیر ورودی هوای گرم واحد PCI هم در کارگاه اسکلت فلزی و آهنگری به قطر دو هزار و ۶۰۰ میلی‌متر و طول ۱۰ متر با وزن حدود هفت تن و دو مجموعه زانو ۳۰ درجه با قطر دو هزار و ۶۰۰ و با وزن تقریبی سه تن و ۲۰۰ کیلوگرم ظرف در مدت ۴۸ ساعت ساخته تا در عملیات دمونتاژ و در صورت آسیب جدی به لوله در برنامه تعویض قرار گیرد.

مدیر مهندسی برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان بیان کرد: همزمان با اجرای این عملیات‌ نقشه‌های دودکش جدید و وسایل جانبی مربوطه، با تلاش صنعتگران واحد طراحی این مهندسی به ارتفاع حدود ۷۰ متر و بیشترین قطر هفت متر و کمترین قطر سه و هشت دهم متر و به وزن ۷۷ تن و ۶۶۲ کیلوگرم در این بازه زمانی که کم‌سابقه بوده است طراحی شد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: سپس مرحله دانش ساخت اسکلت فلزی با همت بلند واحد برنامه‌ریزی وتکنولوژی این مهندسی محقق و با تهیه مواد اولیه و ملزومات مورد نیاز، کار عظیم ساخت دودکش مزبور برنامه‌ریزی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به ابعاد بسیار بزرگ این قطعه با قطر حدود هفت متر پس از حدود 10 روز نخستین و بزرگ‌ترین قطعه ساخته و پس از عملیات سندبلاست و رنگ‌آمیزی به محل منتقل و آماده مونتاژ شد.

بر اساس گزارشی از صدا و سیما، مدیر مهندسی برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان تاکید کرد: ساخت این سازه عظیم فلزی، در قالب پنج قطعه برای قسمت مخروطی شکل به طول ۱۶ ونیم متر و در قالب پنج قطعه دیگر برای قسمت لوله‌ای شکل به طول ۵۴ متر محقق شد.