14 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 01 خرداد 1400 ساعت 14:19

مدیرعامل شرکت فولاد نطنز: بزرگترین زنجیره تولید از سنگ‌آهن تا فولاد را در بخش خصوصی راه‌اندازی کرده‌ایم

آئین افتتاحیه بزرگترین ذخیره سنگ‌آهن استان اصفهان (معدن سنگ‌آهن چاه‌‌‌‌پلنگ شمالی) با  ذخیره قطعی و اولیه بالغ بر20 میلیون تن، ظرفیت استخراج سالانه 500 هزار تن در مرحله نخست، اشتغال مستقیم 150 نفر و میزان سرمایه‌‌‌گذاری بالغ بر 1000 میلیارد ریال توسط شرکت ذوب‌آهن  نطنز و شرکت فولاد نطنز عصر روز گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما؛ مهندس علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر قاضی‌عسگر معاون استاندار اصفهان، دکتر فیروزی‌پور نماینده شهرستان نطنز و بادرود در مجلس‌شورای‌اسلامی، دکتر حق‌پرست مدیرکل اطلاعات استان اصفهان، دکتر موفق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، حجت‌‌الاسلام‌‌والمسلمین یعقوبی نماینده ولی‌فقیه و امام‌‌جمعه نطنز، فردوسی فرماندار شهرستان نطنز و اعضای شورای‌‌شهر نطنز، مدیران استان و شهرستان و تعدادی از صنعتگران در این مراسم حضور داشتند.

دکتر جواد توکلی‌طرقی مدیرعامل شرکت فولاد نطنز در این مراسم با اشاره به منویات مقام‌معظم‌رهبری که با درایت تمام طی سال‌های اخیر هدف‌‌گذاری‌‌های خردمندانه‌ای را در ارتباط با تولیدوکار مضاعف، جهش تولید، رونق اقتصادی و اکنون نیز سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» داشته‌اند، گفت: در همین خصوص بر خود وظیفه می‌‌دانم به عنوان سرباز وطن در میدان تولید با بهره‌گیری از منابع و پتانسیل‌های داخلی در کنار سایر صنعتگران و همرزمان خود در نبرد نابرابر جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه در سنگر مستحکم صنعت فولاد؛ عملکردی قابل‌قبول و درخشان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین زنجیره تولید از سنگ‌آهن تا فولاد را در بخش خصوصی راه‌اندازی کرده‌ایم و توانایی این را داریم که با استفاده از ظرفیت موجود؛ کارنامه اشتغالزایی خوبی داشته باشیم، در ادامه افزود: در همین راستا بزرگترین زنجیره کامل فولادی بخش خصوصی کشور از معدن سنگ‌آهن تا تولید مهمترین نهاده‌های فولادی را راه‌اندازی کرده‌ایم و سعی داریم بر تکلیف خود در تحقق آرمان‌های والای نظام و انقلاب عمل کنیم.

دکتر توکلی با بیان اینکه امروز کشور ما در وضعیت منحصر‌به‌فرد و تکرارنشدنی از نظر ترکیب جمعیتی قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر ما این فرصت را غنیمت شمرده و قدر آن را بدانیم و بسترهای لازم برای بهره‌‌مندی از این فرصت فراهم شود؛ قطعاً جوانان در این شرایط به عنوان منشاء تحول می‌توانند در خدمت توسعه و پیشرفت کشور بوده و در واقع پتانسیل و نیروی بالقوه جوانان به بالفعل تبدیل شده و می‌توانند منشاء تحولات اساسی در جامعه شوند.

وی همچنین تاکید کرد: در همین خصوص بهره‌‌‌برداری با توان داخلی از معادن پرظرفیتی که به لحاظ دشواری برداشت تاکنون دست‌‌نخورده باقیمانده است؛ این فرصت را فراهم می‌‌سازد تا مجموعه‌‌ای توانمند با کارنامه‌‌ای مشخص در عرصه تولیدواشتغالزایی و با ایجاد خودکفایی این پتانسیل‌های بالقوه را بالفعل تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت فولاد نطنز در ادامه در خصوص برکات دیگر این طرح به سرمایه‌گذاری بالغ بر ده هزار میلیارد ریال برای احداث پست اختصاصی 230 کیلوولت اشاره کرد و افزود: همچنین 55 کیلومتر خط انتقال برق تماماً با آورده شرکت، تأمین بخش عمده‌‌ای از ماشین‌‌آلات فولادسازی و خط تولید کنسانتره و همچنین سرمایه‌گذاری 2000 میلیارد ریالی برای تکمیل و راه‌اندازی تأسیسات تصفیه فاضلاب شهر نطنز از دیگر ویژگی‌های این طرح به شمار می‌رود که می‌تواند طلیعه‌ای نویدبخش برای تضمین اجرای کامل طرح، ایجاد هزاران نفر اشتغال پایدار، تأمین سلامت، حفظ محیط زیست و توسعه شهرستان پرافتخار و نامدار نطنز باشد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که مواداولیه زنجیره فولاد در منطقه نطنز تامین شود، افزود: تا پایان سال 1402 تولید 2 میلیون تن کنسانتره، 2 میلیون تن گندله و ... خواهیم داشت و از آنجایی که تولید فولاد و نبرد هم وجود دارد؛ در هدفگذاری تولید مفتول و ... محقق خواهد شد.

دکتر توکلی با اشاره به اینکه میلگرد تولید شده در نطنز به کشور چین صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر 200 مگاوات برق در شهرستان نطنز تامین شده است و خط انتقال مرکزی وجود دارد. از سوی دیگر ایستگاه راه‌آهن در نزدیکی مجتمع قرار دارد که همگی این شرایط باعث ایجاد زیرساخت‌هایی برای تکمیل زنجیره فولاد در کشور است.

دکتر توکلی همچنین خاطرنشان کرد: امروز در طی مسیر پیشرفتی که سال‌هاست مطابق با برنامه‌‌ریزی‌‌های انجام پذیرفته  در آن قدم بر می‌داریم؛ عزم، توانمندی و سرعت حرکتمان در بالاترین سطح ممکن بوده و در این راه  توان ادامه حركت را از یگانه معبودمان طلب كرده و این حركت عظیم را نتیجه تلاش عاشقانه تمامی مدیران ارشد كشور، استان و شهرستان می‌دانیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه قبل از نیمه امسال با یاری مدیران و مسئولان دست‌اندرکار شاهد راه‌اندازی فاز یک عظیم‌ترین پروژه کنسـانتره‌سازی منطقه باشیم، تاکید کرد: اطمینان دارم تحول، بالندگی و ترقی مجتمع فولاد نطنز همواره در پرتو اندیشه‌های متعالی و متعهدانه مسئولان دلسوز و زحمتکش کشور و همچنین مدیران، کارشناسان و کارکنان شایسته و دلسوزی است که سرمایه‌‌هایی ناب، گرانبها و تبلور دانایی و توانایی این سرزمین به شمار می‌روند و با تلاشی صادقانه و مجدانه قطار این صنعت را تا سر منزل مقصود خواهند رساند.

دکتر توکلی در پایان سلامتی، شادکامی و عاقبت‌بخیری تمامی کارکنان خانواده بزرگ مجتمع فولاد نطنز و شرکت ذوب‌آهن نطنز در مسیر پیشـبرد اهداف سازمانی، تحقق منافع ملی و اعتــلای روزافزون شرکت را از خداوند متعال خواستار شد و گفت: به راستی آینده همواره متعلق به دلاورمردانی است كه شجاعت از كردارشان معنا می‌گیرد و حریت از وجودشان دوام می‌یابد.