28 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 01 شهریور 1401 ساعت 15:52

افتتاح 5 واحد صنعتی و معدنی استان در هفته دولت

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: به مناسبت هفته دولت، 5 طرح صنعتی و معدنی در استان با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش جهان معدن به نقل ازشاتا، عبدالحمید سرتیپی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: به مناسبت هفته دولت، 5 طرح صنعتی و معدنی در استان با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی افزود: به منظور بهره برداری از 5 طرح صنعتی و معدنی قابل افتتاح در استان بیش از 689 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای 752 نفر مهیا خواهد شد.

سرتیپی تصریح کرد: شهد فرداد زرناب در زمینه تولید انواع مربا، پوره میوه، شور و ترشی، آبمیوه و نوشیدنی، رب گوجه فرنگی و لواشک به میزان 33هزار و 800تن، در شهرستان اشنویه؛ تولیدی صنعتی قطعه سازان اسپوتا با تولید قطعات خودروهای سنگین در ارومیه، شرکت پردیس سیلیکون آراز با تولید انواع سیلیکون جامد در شهرستان خوی، شرکت ارومیه شن ریز با تولید انواع قیر نرم، سخت و متوسط در ارومیه، از جمله طرح هایی هستند که در هفته دولت به بهره برداری می رسند.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، 387 فقره جواز تأسیس و توسعه برای طرح های جدیدالاحداث و توسعه واحدهای صنعتی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر230 هزار و 789 میلیارد ریال صادر شده که پیش بینی می شود برای 10 هزار نفر در این واحدها زمینه اشتغال فراهم شود.

سرتیپی اضافه کرد: طی 4 ماهه نخست امسال 64 واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از 12 هزار و 67 میلیارد ریال وارد چرخه تولید شده اند که 5 واحد صنعتی و معدنی به صورت نمادین در هفته دولت با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح خواهند شد و با بهره برداری از 64 واحد های صنعتی در استان زمینه اشتغال مستقیم برای 852 نفر مهیا خواهد شد.