11 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 01 اسفند 1401 ساعت 16:05

مهلت ارسال ایده های نوآورانه معدنی برای جشنواره اینوماین 4؛ پایان اردیبهشت 1402

مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) فراخوان داد: ارسال ایده های نوآورانه معدنی به دبیرخانه دائمی جشنواره «اینوماین 4» تا پایان اردیبهشت 1402 امکان پذیر شد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازروابط عمومی ایمیدرو، این سازمان با هدف افزایش ظرفیت‌های دانش‌بنیان کشور در بخش معدن و صنایع معدنی، به ایمینو ماموریت داد تا جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین) را در 10 محور فناورانه برگزار کند.

از جمله این محورها، اقتصاد چرخشی معدن و صنایع معدنی، معدنکاری، اقتصاد و بهره وری سبز، انرژی های پاک، فناوری ها یا روش های نوین اکتشاف، فناوری های نوین بهره برداری و استخراج، فناوری های نوین فرآوری مواد معدنی و مرتبط با تکمیل زنجیره ارزش فلزات، عناصر استراتژیک و توسعه صنایع پایین دستی و فناوری های نوین در بومی سازی و تعمیق ساخت داخل تجهیزات، قطعات و ماشین آلات پیشرفته زنجیره معدن و صنایع معدنی است.

همچنین، فناوری های نوین در عارضه یابی، افزایش بهره وری و کاهش مصارف (آب، انرژی مواد اولیه )، بهبود فرآیندهای تولید در معادن و صنایع معدنی به خصوص در صنایع فولاد، آلومینیوم، سرب و روی و طلا و فناوری های نوین در حوزه صنعت نسل 4 معدن و به کارگیری فناوری ها و تجهیزات نوین در صنایع معدنی به خصوص در صنایع فولاد، آلومینیوم، سرب و روی و طلا، زغال سنگ و عناصر نادرخاکی و استراتژیک و دیگر ایده‌های نوآورانه و فناورانه بخش معدن و صنایع معدنی، بخش دیگری از محورهای جشنواره اینوماین 4 است.

این جشنواره با هدف شناسایی نوآوران و فناوران بخش معدن و صنایع معدنی، فرصت‌سازی برای صاحبان ایده‌های معدنی و صنایع معدنی، تجاری‌سازی ایده ‌های برتر، حل مسائل ملی مبتنی بر اندیشه ایرانی، جلب و هدایت سرمایه‌گذاری، همگرایی صاحبان صنعت و پژوهشگران فناور، توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت برگزار می شود.

مخاطبان این فراخوان و چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی اینوماین از سه گروه دانشگاهیان، فعالان صنعت و شرکت‌های دانش بنیان تشکیل می‌شوند و براساس برنامه ریزی های که توسط بخش رویدادهای واحد ارتباطات «ایمینو» انجام شده، تابستان سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت و ارسال ایده‌های خود به نشانی imino.ir اقدام کنند.