17 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 06 اسفند 1401 ساعت 11:15

گردش مالی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فولادمبارکه در سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان بود

مهندس پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی‌وتوسعه فناوری‌ونوآوری فولادمبارکه در جشنواره و نمایشگاه ملی «مسیر زآینده»:

گردش مالی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فولادمبارکه در سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان بود

معصومه صالحی

یکی از اقدامات مهمی که در زمینه دانش‌‌بنیان انجام شد؛ سرمایه‌گذاری خطرپذیر بود که با مذاکره با شرکت‌های دانش‌بنیان برای گسترش همکاری‌ها در این حوزه صورت گرفت.

به گزارش جهان معدن؛ یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی‌وتوسعه فناوری‌ونوآوری فولادمبارکه در مراسم افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه ملی «مسیر زآینده» ضمن بیان مطلب فوق به گردش مالی ۵ هزار میلیارد تومانی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فولاد مبارکه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود ۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فولاد مبارکه صورت گرفت که نشان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مهم این بازار است و البته امکان سرمایه‌گذاری در خارج از این بازار نیز وجود دارد.

وی در ادامه افزود: فرآیند کارخانه نوآوری برای ورود به موضوع سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر تعریف شده است و بر اساس نیازمندی‌های داخلی گروه فولاد مبارکه و توانمندی‌های خارج از شرکت؛ پروژه‌هایی به کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر با حضور مدیرعامل فولادمبارکه معرفی شد.

پالیزدار همچنین با بیان اینکه حدود ۱۵ ماه قبل دکتر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه برای حمایت و همکاری جدی با شرکت‌های دانش‌بنیان مأموریت‌هایی را به شرکت پشتیبانی‌وتوسعه فناوری‌ونوآوری فولاد مبارکه ابلاغ کرد، گفت: بسیاری از شرکت‌های غربی و حتی شرقی در خصوص همکاری و استفاده از شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان اقداماتی را انجام داده‌اند که در همین راستا مقام‌معظم‌رهبری نیز به این موضوع تأکید فرموده‌اند که فولاد مبارکه به عنوان شرکتی پیشتاز باید به صورت جدی‌تر وارد این مقوله شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی‌وتوسعه فناوری‌ونوآوری فولاد مبارکه همچنین تصریح کرد: برای غنا بخشیدن به حرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر با دانشگاه‌ها و مراکز علمی‌وتحقیقاتی کشور همکاری‌ها افزایش یافت و تفاهمنامه و قراردادهایی منعقد شد. علاوه بر این مراکز نوآوری در دانشگاه‌ صنعتی اصفهان نیز ایجاد شد تا هسته‌های فناور با شدت بیشتری ایجاد شود و از آنها حمایت کنیم.

وی در ادامه در خصوص هدف از برگزاری جشنواره «مسیر زآینده» گفت: این جشنواره با هدف آشنایی بیشتر شرکت‌ها و مدیران فولاد مبارکه برگزار شد که باعث توسعه همکاری‌های بیشتر میان شرکت‌های دانش‌بنیان و شناخت نیازهای فولاد مبارکه خواهد شد. پالیزدار در پایان ابراز امیدواری کرد که اینگونه اقدامات بسترساز تقویت زیست‌بوم فناوری کشور شود.##