17 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 06 اسفند 1401 ساعت 11:19

اقتصاد دانش‌بنیان با فکر و ایده نتایج خوبی را برای صنعت فولاد به ارمغان آورده است

دهقانی‌فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در جشنواره و نمایشگاه ملی «مسیر زآینده»:

اقتصاد دانش‌بنیان با فکر و ایده نتایج خوبی را برای صنعت فولاد به ارمغان آورده است

معصومه صالحی

امروز در صنعت فولاد یک ماده خام تبدیل به محصولاتی با ارزش‌افزوده بالا می‌شود که در همین راستا اقتصاد دانش‌بنیان با فکر و ایده نتایج خوبی را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ما؛ روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در جشنواره و نمایشگاه ملی «مسیر زآینده» با تاکید بر اینکه شرکت‌های بزرگ و موفق نظیر فولاد مبارکه برای پیشتازی در بازار رقابت به سرمایه‌گذاری خطرپذیر می‌پردازند، گفت: در این زمینه فعالیت‌های توسعه‌ای خوبی انجام داده است تا در نهایت ثمرات خوبی را برای کشور به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه با یک نگاه واقع‌نگرانه وارد عرصه نوآوری شده که در این زمینه همکاری‌های خوبی هم با دانشگاه‌ها در حال پیگیری دارد، گفت: در بسیاری از معادن بعضاً نیروی‌انسانی غیرمتخصص به کار گرفته می‌شود که به عبارتی سود آن منفی است؛ چراکه ثروت کشور در حال فروش است، اما برعکس در شرکت‌هایی که محصولاتی پر ارزش از نظر اقتصادی نظیر محصولات پزشکی تولید می‌شود؛ نقطه ارزش تبدیل علم به نوآوری است که با تجهیزات روز این کار انجام می‌شود.

دهقانی‌‌فیروزآبادی ادامه داد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری متعهد است که با بیش از ۱۰۰ ابزار ارزشمند خود از زنجیره ارزش حمایت کند. به همین دلیل از فولاد مبارکه درخواست داریم که سرمایه‌گذاری‌های خود را در این زمینه افزایش دهد؛ چراکه این سرمایه‌گذاری‌ها باعث افزایش امیدواری در جامعه می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خطرپذیر باید در دانش‌بنیان‌ها به معنای واقعی خطرپذیر باشد و از سوی دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باید تلاش کنند تا با عرضه فناوری که با استفاده از مغز مولد نیروی دانشی انجام می‌شود؛ به صنایع کمک کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان به خاطر ارزش‌آفرینی با سرمایه‌گذاری داخلی توسعه‌های مورد نیاز خود را انجام می‌دهند به همین خاطر سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای شرکت‌های ضعیف‌تر و همکاری‌های با شرکت‌های قوی‌تر برای بالندگی بیشتر ایران در دستور کار زیست‌بوم فناوری قرار بگیرد.