14 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 14 فروردين 1402 ساعت 17:08

معدن تیتانیوم کهنوج در آستانه افتتاح قرار دارد

مدیرکل صمت جنوب کرمان با اشاره به اینکه معدن تیتانیوم کهنوج در آستانه افتتاح قرار گرفته، گفت: بزرگترین ذخیره تیتانیوم کشور در اختیار این کارخانه قرار دارد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازروابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، «مسلم مروجی‌فرد» مدیرکل صمت جنوب کرمان به همراه استاندار، نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران جنوب استان، امام جمعه کهنوج و جمعی از مسئولان محلی، از کارخانه تیتانیوم کهنوج بازدید کرد.

در این بازدید مروجی‌فرد مدیرکل صمت جنوب کرمان، با اشاره به رکود چند دهه‌ای که گریبان‌گیر کارخانه و معدن تیتانیوم کهنوج شده بود، گفت: با برنامه‌ریزی، پیگیری مداوم و اقدامات انجام شده، اکنون این پروژه مهم در آستانه افتتاح قرار گرفته دارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین ذخیره تیتانیوم کشور در اختیار این کارخانه قرار دارد، خاطرنشان کرد: ذخیره قطعی معدن این کارخانه ۱۴۹ میلیون تن و پیش‌بینی احتمالی ذخیره معدن بیش از ۵۰۰ میلیون تن است.

مدیرکل صمت جنوب کرمان، ضمن قدردانی از توجه استاندار، به جنوب کرمان، یادآور شد: در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی و دولت سیزدهم، جنوب کرمان شاهد تحولات عظیمی خواهد بود.