08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 27 خرداد 1402 ساعت 16:16

اگر پروژه هیپ لیچینگ منسوخ بود در این 5 سال چرا سکوت کرده بودید؟

امام جمعه ورزقان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به این که عده ای از راه اندازی پروژه هیپ لیچینگ انتقاد می کنند،تصریح کرد: اگر پروژه هیپ لیچینگ منسوخ بوده چرا در سال های گذشته سکوت کرده‌اید!چرا با دروغ پراکنی آبروی نظام و دولت را می برید؟!

به گزارش جهان معدن به نقل از انعکاس ورزقان حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مهدی پورمحمد امام جمعه ورزقان در خطبه های نماز جمعه هفته آخر خرداد به مسائل شهرستان ورزقان پرداخت و گفت: این روزها بحث افتتاح پروژه هیپ لیچینگ معدن مس سونگون مطرح است که جا دارد از دکتر عباس زاده مدیر عامل شرکت مس سونگون آذربایجان و کارکنان آن شرکت بخاطر تلاش شبانه روزی در خصوص به ثمر رساندن این پروژه تشکر کنم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمد با بیان اینکه پروژه هیپ لیچینگ در سال 97 کلنگ زنی شده بود و قرار بود در سال 99 به بهره برداری برسد ولی تا سال 1401 تنها 51 درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی با روی کار آمدن مدیریت فعلی در طول 9 ماه پیشرفت این پروژه به 100 درصد رسیده و همزمان با سفر اخیر رئیس جمهور به استان افتتاح شد.

اخلاق حرفه ای در رسانه های تراز انقلاب رعایت شود

امام جمعه ورزقان با بیان اینکه متاسفانه اخیرا در فضای مجازی حرفهایی می زنند که نباید زده شود و نباید ارزش های انسانی زیرپا گذاشته شود، تاکید کرد: رسانه ها مروج مودت و اخلاق مداری در جامعه هستند که باید در این راستا رسالت خود را به نحو مطلوب انجام دهند و اخلاق حرفه ای در رسانه های تراز انقلابی رعایت شود.

اگر پروژه هیپ منسوخ بود در این 5 سال چرا سکوت کرده بودید؟!

حاج آقا پورمحمد افزود: برخی عزیزانی که امروز به صورت مخفیانه دست به قلم شده اند و از منسوخ بودن پروژه هیپ صحبت می کنند عرض می کنم که اگر پروژه هیپ لیچینگ منسوخ بوده چرا در سال های گذشته سکوت کرده و بعد از اتمام این پروژه که میلیاردها تومان هزینه شده است انتقاد می شود؟!

حاج شیخ مهدی پورمحمد خاطرنشان کرد: بنده چندین سال است از نحوه اجرای پروژه هیپ لیچینگ از طریق تریبون نمازجمعه مطالبه گری میکنم چرا هیچ کس آن زمان در خصوص این پروژه چیزی نگفته و سکوت کرده بودند؟! چرا با دروغ پراکنی با روح و روان مردم بازی می کنید و آبروی نظام و دولت را می برید؟!

به جای اینکه تشکر کنند،سنگ اندازی می کنند

مردم محروم ورزقان را وارد سیاسی بازی های خود نکنید و آبروی نظام و دولت را نبرید!

خطیب جمعه ورزقان با بیان اینکه به جای تشکر از مسئولان ، سنگ اندازی می کنند، خطاب به مسئولان شهرستانی متذکر شد: فرماندار محترم، نماینده محترم، دادگستری محترم و سایر دستگاه ها دست در دست هم داده و مشکلات منطقه را برطرف کنند؟! انتظار داریم کارهای از پیش پا افتاده این چنینی تمام شود و جامعه را غبار آلود نکرده و مردم محروم منطقه را درگیر بازهای سیاسی خود نکنند.

امام جمعه ورزقان همچنین تاکید کرد: امکان نواقص در هر پروژه ای هست اما اگر کسی به معنای واقعی خیرخواه مردم هست از دست مدیریت این پروژه گرفته و به دنبال رفع نواقصات آن و پروژه های در دست اقدام در منطقه باشد.

حاج آقا پورمحمد همچنین به اهمیت همدلی و هم افزایی بین مردم و مسئولان پرداخت و با بیان اینکه با کارهای فرعی و موج سواری عایدی برای ورزقان نخواهد داشت، افزود: پروژه های در دست اقدام همچون کمپ فرهنگی ورزشی که در طول 7 ماه فقط 7 درصد پیشرفت داشته است و همچنین فاضلاب شهری که از 55 کیلومتر تنها 3 کیلومتر لوله گذاری انجام شده است، پیگیری شود تا هرچه سریع تر به نتیجه برسد ، مسئولان شهرستان وظیفه دارند این پروژه ها را پیگیری کنند لذا انتظار داریم مسئولان با وحدت کلمه دنبال پیگیری پروژه ها و مشکلات مردم عزیز و محروم منطقه باشند.