10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 31 خرداد 1402 ساعت 13:33

امکان دسترسی آسان تر به طبقه 200 متری معدن سرب نخلک

مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک خبر داد: با اتصال تونل اسپیرال به شبکه ۲۰۰ متری این معدن، دسترسی به طبقات زیرزمینی و انتقال ماشین آلات به این طبقات بیش از پیش امکان‌پذیر شد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازروابط عمومی مجتمع معدنی سرب نخلک، عارف باقری با بیان این مطلب، گفت: مجتمع معدنی سرب نخلک به منظور سهولت دسترسی، کاهش هزینه های استخراج، استفاده از ماشین آلات جدید و به روز معدنی در طبقات مختلف زیر زمینی و نیز تهویه و تردد مطمئن کارکنان، به عنوان نخستین واحد در مجموعه ایمپاسکو و ایمیدرو اقدام به حفر تونل اسپیرال کرد.

وی افزود: تا پیش از اجرای این طرح، دسترسی به طبقات زیرزمینی تنها به وسیله آسانسور انجام می‌شد و امکان انتقال ماشین آلات معدنی به طبقات زیرزمینی وجود نداشت.

مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک با بیان اینکه با پیشرفت فیزیکی طرح استخراج مکانیزه در گام نخست، در اسفند سال ۹۹ اتصال به طبقه ۱۲۵ متری امکان پذیر شده، تصریح کرد: در مرداد ۱۴۰۱، اتصال به طبقه ۱۶۵ متری و در خرداد ۱۴۰۲، اتصال به طبقه ۲۰۰ متری را شاهد بودیم که این امر با تلاش کارکنان راهبر و نظارت مجتمع صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: راهبر مجتمع با تهیه و تجهیز پروژه به ماشین آلات معدنی مکانیزه، باعث افزایش ظرفیت تولید و ارتقای ایمنی با به کارگیری این ماشین آلات در معدن زیر زمینی شده است.

باقری درباره تجهیزات تامین شده برای معدن نخلک اذعان کرد: 2 دستگاه لودر LHD با ظرفیت ۳ متر مکعب و 2 دستگاه لودر مینی LHD با ظرفیت یک متر مکعب و 4 دستگاه تراک زیرزمینی ۲۰ تنی، بخشی از تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در این طرح هستند.

بنا به این گزارش، با فراهم شدن ارتباط تونل اسپیرال به کارگاه‌های استخراج در طبقه ۲۰۰ متری، استخراج ماده معدنی توسط لودر LHD بارگیری و توسط کامیون‌ها و تراک‌های زیرزمینی به سطح زمین منتقل می‌شود. این موضوع سبب افزایش کارایی استخراج سالانه تا یک میلیون تن با توجه به اجرای طرح‌های توسعه‌ای همزمان در واحد فرآوری و در نهایت افزایش تولید محصول خواهد شد.